Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnneliJ
Med anledning av annan tråd på OT, så kom jag på att det behövs en ny tråd här!

Vad knåpar ni ihop för julklappar själva? Till farmor, älsklingen, barna, moster...
Visa och inspirera, så kanske jag också lyckas komma igång. Det vore ju kul att för en gångs skull ha gjort nåt själv.
Användarens profilbild
Av Kaja
Hm. Vi har ju EGENTLIGEN avskaffat julklappar mellan de vuxna, men lite andra saker blir det ju.

Jag ska sy västar åt barnen i fleece och med bomulls-utsida. Det blir halvt vindstoppande funktion. Förhoppningsvis blir det inte smällkallt innan jul, för då får de ju få det lite tidigare. Dessutom funderar jag på att sy en piffig väska till gubben med något manligt tyg på. Han beställde SÄRSKILT en liten dator på grund av att han hade problem med axeln och så fick han ändå en stor väska. Så nu släpar han omkring på ett halvt bibliotek och väskan är blytung. Ingen förbättring för axeln.

Tänkte mig kanske något av dessa tyg. Han får alltid något fuktigt i blicken när han ser John Deeres logga.

Bild

//Kaja
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Här blir det nog stickade mössor och strumpor för hela slanten.

Sedan tänkte jag att jag och Moa ska stöpa och dekorera egna ljus.
Användarens profilbild
Av brunetten
Vi, jag och min treåring, ska trycka fina figurer på tyg som jag sedan ska sy till dukar. Det ska vi göra till farmor och mormor. Jag funderar dessutom på att sy en MT till min man i något manligt tyg. Han gillar inte min glada röd- och vitrutiga.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Här hemma är det (hittills) bara Elsa som har knåpat... hon har ritat tavlor och målat med porslinsfärgpenna på vita kaffemuggar till mormor mfl. :D
Användarens profilbild
Av Eld77
Jag håller på att sticka en sjal till Sara, en mindre kopia av en lila fluffug sak som jag har och som hon gillar. Sen tänkte jag försöka hinna sy en dock-mt åt henne också. 8)
Användarens profilbild
Av Fina
Jag ska nog göra lite smycken. Var på en jätterolig workshop på symässan där vi fick göra berlocker, armband och örhängen. Det var så roligt!!
Användarens profilbild
Av Asereht
Här blir det sockar, mössor och halsdukar. Sen brukar vi göra julgodis och så trycker vi upp fotoalmanackor till mor och farföräldrar. Men jag måste dela med mig av förra årets hempysslade julklapp. Vi köpte oblekta örngott i bomull och på dessa tryckte vi barnens fot och handavtryck. Blev väldigt uppskattat. :)
Användarens profilbild
Av jag71
Kaja skrev:Bild

//Kaja
Vart finns dem tygerna att köpa? Dels har jag en kusins särbo som älskar allt som har med JD att göra (ungarna här har bla fått JD lampor) Vore kul om man kunde sy något till honom! Gardiner till den stora Deeren? :lol: Skrutt är ju också JD galen fast i hans fall duger andra traktorer nästan lika bra. :)
Användarens profilbild
Av melon
Jag ska sticka fuskpolo och raggsockar till ett par frusna karlar och kanske lite tofflor till ett par med kallt hus :wink: Stickat babyset till nyaste bebisen i släkten (som inte kommit än) och en virkad poncho och mössa till dennes storasyster. Sen blir det scrappade fotoalbum till far- och morföräldrar, och scrappade minialbum till gammelföräldrarna. Scrappade almanackor till ett par - fem stycken blir det nog med.

Om jag hinner :roll: ska jag få en mössa också.
Användarens profilbild
Av Kaja
jag71 skrev:
Kaja skrev:Bild

//Kaja
Vart finns dem tygerna att köpa? Dels har jag en kusins särbo som älskar allt som har med JD att göra (ungarna här har bla fått JD lampor) Vore kul om man kunde sy något till honom! Gardiner till den stora Deeren? :lol: Skrutt är ju också JD galen fast i hans fall duger andra traktorer nästan lika bra. :)
Tjaa. Är det någon som blir förvånad om jag säger eBay?? www.ebay.com är bäst i det fallet, för jänkarna är mer inne på JD än vad engelsmännen är, såklart!

Annars går det bra att söka via
http://www.quiltshops.com/

Finns massor av varianter på samma tema. Rosa kanske??

//Kaja
Användarens profilbild
Av florin
Här hemma ska vi göra alla julklappar själva i år :app:

Det blir mest smycken tror jag. Vi har ju snöat in oss på silversmide och silverlera både jag och min sambo :D Å kanske att det blir lite kläder till barnen...
Användarens profilbild
Av sagogrynet
exiteme skrev:Vad jag blir avis på er som har släkt o vänner som uppskattar hemmgjort. Min snobbiga familj gillar inte alls sådant :-(
:? :(
Användarens profilbild
Av Anna
exiteme skrev:Vad jag blir avis på er som har släkt o vänner som uppskattar hemmgjort. Min snobbiga familj gillar inte alls sådant :-(
:shock: :evil: Man skall vara glad när någon ansträngt sig och gjort ett eget paket! Stackars dina släktingar som inte förstår vad de missar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?