Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sami
Min dotter håller på att göra en bärbög ( som man bar barn med här i norden för inte helt länge sedan) Hon ska bära sin lillasyster 2 år på Fotevikens vintermarknad mellan 14-16 december här nere i skåne !

Den blir i skinn och med riktig fäll på insidan nu är det så att hon vill stoppa axelbanden och det ska ju vara lite tidsenligt eller så får det inte synas... Den blir jättefin!!! Handvävda band ska hon se om hon får till...

Ni som syr axelstroppar med "fyllning" Vad använder ni?
Användarens profilbild
Av mian
Skall det vara tidsenligt igenom så borde vadmal vara bra stoppning? Eller en vanlig yllefilt? Tror annars att de som syr själva brukar stoppa med fleece.
Användarens profilbild
Av Sami
fleece... men vart få man tag på sådan billig och kankse sekunda eftersom det inte ska synas!?? nån som vet?
Användarens profilbild
Av Sami
Helen tack för hjälpen!!!
Användarens profilbild
Av Fryle
Till axelbanden brukar jag ha skugummi från Åhlens, avsett för stolsdynor. Det är tillklippt i lagom bitar att göra remsor av. Men det är ju verkligen inte tidsenligt. Vad hade man i originalet?
Användarens profilbild
Av Sami
Så är det lite svårt att avgöra på de få bilder som finns... men att det är en kombination av skinn med päls kvar och långa band vävda av ull. men att man kan ana att det är något mer inunder men det kan ju vara lite mer skinn med ludd på...
Av meg06
Tidsriktig er vel ull eller vadmel bra.

Ellers kan man bruke et billig fleecefilt (f. eks. IKEA, Jysk), platevatt eller skumgummi.
Användarens profilbild
Av Fågelblå
*kliar sig bekymrat i huvudet*

Det här vart itne det lättaste sömnadsprojektet jag gett mig in på.... tror jag borde sätta mig o sy på hästens reflextäcke o benreflexer istället :S
Skämt åsido, det är spännande med litet svårare projekt.

Researchen går litet trögt men jag har börjat få en hum om hur och vad jag ska göra... Som det ser ut just nu kommer jag använda mig av ullfilt. Inte hobbyfilten utan en litet hårdare tovad, och tjockare filt, men inte vadmal (billigaste jag hittade just nu går på 240kr/m)

tagel och otovad ull har jag sorterat bort helt nu, det blir för knöligt, och med tiden kommer det dessutom att flytta på sig, och ska det vara mjukt stoppat så blir det ännu mera flyttande inne i axelbanden.

Sedan så Ska jag nog köra prototypen i fusk-skinn och päls, en tjej på var itnresserad av att köpa den men hon är vegan o ville inte ha riktiga djurhudar i den.... samt så är det billigare än att köpa fuskskinn o päls till prototypen... Sedan när jag vet hur jag ska göra så blir det i riktig skinn och fårpäls.

Men ni är välkomna till Foteviken för att klämma och känna på prototypen, vi är där lördagen från det att de öppnar marknaden tills någongång sent på eftermiddagen.
Ett litet tips är att de som är medeltids/vikingaklädda behöver inte betala entréavgiften på 50 kr var det förra året. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?