Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av aspen
olivia är 80 lång så det blev ett par stl 86 utan mudd på mönstret. med mudd extra långa. perfekt för sjalbarn och höftbärande oxå för den delen :-)
Isak fick 110 fast de är ännu oprovade, han sover ju nu ;-)

kanske ska sy pyjamasbyxor i samma längd??

Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av aspen den sön okt 28, 2007 19:41, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Ser väldigt mysiga ut. Det är roligt att sy muddbyxor för det går så snabbt när man sytt några par.
Vad har du använt för tyg, det ser lite glansigt ut.
Av Emmiez
åh va fina, såna ska jag försöka mig på en gång :)
Användarens profilbild
Av Elina
:App:

de är jättefina, syr oxå sånna, och det är barnens absoluta favvobyxor :lo
Användarens profilbild
Av Hello
De är jättefina!

Vad har du för mått på mudden? Jag har provat några stycken och tar mindre och mindre midjemudd, men ändå glider de bara ner och hänger på blöjorna. Jag har också en flicka som är 80 lång och som jag syr stl 86 till, så om du har bra mått borde de passa till min tjeja också ;)
Användarens profilbild
Av aspen
linafelicia skrev:Ser väldigt mysiga ut. Det är roligt att sy muddbyxor för det går så snabbt när man sytt några par.
Vad har du använt för tyg, det ser lite glansigt ut.
svart velour,

jo det som tar tid är ju rita o klippa ;-)
Användarens profilbild
Av aspen
Annika80 skrev:Jättefina! Jag har 1m turkos mudd hemma, men inget tyg till :? , vill också sy byxor
tack! :-)

du får åka till skroten ;-)
Användarens profilbild
Av aspen
Emmiez skrev:åh va fina, såna ska jag försöka mig på en gång :)
ja gör det, det var förvånansvärt lätt :-)
Användarens profilbild
Av aspen
Elina skrev::App:

de är jättefina, syr oxå sånna, och det är barnens absoluta favvobyxor :lo
ja så verkar det här oxå. de blev så långa att mudden skymdes nu :-)
Användarens profilbild
Av aspen
Hello skrev:De är jättefina!

Vad har du för mått på mudden? Jag har provat några stycken och tar mindre och mindre midjemudd, men ändå glider de bara ner och hänger på blöjorna. Jag har också en flicka som är 80 lång och som jag syr stl 86 till, så om du har bra mått borde de passa till min tjeja också ;)
jo, lite halkar de väl ner, tror inte det spelar så mycket roll, för några höftben har jag inte sett till här ;-)

den var nog ca 40 lång, 10 bred (dubbelvikt ssen) kan mäte mer noga senare ;-)

tack :-)
Användarens profilbild
Av linafelicia

När jag syr muddbyxor lägger jag i ett brett resårband innuti mudden för att dom ska hålla sig uppe bättre. Mudden töjer sig för mycket tycker jag. Jag har kollat på köpta byxor och dom har ofta resår i mudden.
Jag brukar använda en som är 2 cm bred, tycker att det funkar utmärkt.
Användarens profilbild
Av florin

Måste bara flika in med en sak... Mudd töjer sig så där mycket för att ni inte gör dem tillräckligt höga för att de ska kunna bli tillräckligt elastisk... Om ni gör dem minst 5 cm hög så kommer ni märka stor skillnad. Jag syr aldrig någonsin mudd med resår i och brallorna sitter på plats även på barn som är smalisar och utan blöja. Bara ett tips men prova en gång så får ni se vilken otrolig skillnad det blir!
Användarens profilbild
Av Hello
florin skrev:Mudd töjer sig så där mycket för att ni inte gör dem tillräckligt höga för att de ska kunna bli tillräckligt elastisk... Om ni gör dem minst 5 cm hög så kommer ni märka stor skillnad.
Tillräckligt höga - hur då?

Menar du byxorna eller mudden? Jag har ca 25-30 cm mudd som jag sen viker dubbel, så det färdiga måttet blir knappt 15 cm, som sen i sin tur viks dubbel när byxorna är på. Eller ska jag göra byxorna 5 cm högre i grensömmen? Nej, det menar du inte va´? :?
Användarens profilbild
Av florin
Hello skrev:
florin skrev:Mudd töjer sig så där mycket för att ni inte gör dem tillräckligt höga för att de ska kunna bli tillräckligt elastisk... Om ni gör dem minst 5 cm hög så kommer ni märka stor skillnad.
Tillräckligt höga - hur då?

Menar du byxorna eller mudden? Jag har ca 25-30 cm mudd som jag sen viker dubbel, så det färdiga måttet blir knappt 15 cm, som sen i sin tur viks dubbel när byxorna är på. Eller ska jag göra byxorna 5 cm högre i grensömmen? Nej, det menar du inte va´? :?
höre som i högre.... jag visar bild så får du se...

mina första byxor som jag tyckte blev bra först men de blev snabbt slappa....

Bild

sedan ett år tillbaks gör jag dem så här, de är alltså dubbelt så höga nu mot förrut.... å man väljer om man vill vika ner mudden ett varv eller inte... sitter sååå bra!!!!

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?