Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av min meli
någon som vävt tyg själv till en sjal? vilken teknink användes och vilket garn? vore kul om man kunde få se hur den blev.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Min plan är att göra det... nån gång i framtiden... men jag får ju inte tummen ur och knyter färdigt skaften som ska vara till den. Så nu är vävstolen nermonterad igen i väntan på att tummen ska lossna. :)
Det är väldigt tråkigt att knyta skaft så det kommer dröja innan jag får väva.

Men jag vet att det är en som vävt en egen sjal här inne. Men jag hittar inte tråden nu. Tror att den tråden försvann i kraschen som var för ett tag sedan.
Av min meli
jag slipper allt förberedande, utan jag behöver bara väva. hemligeheten stavas "mamma gör allt" fast ler jag lite gör hon säkert det med. :D

men när du får tummen ut, vilken teknik kommer du att använda och vilket garn eller tummen kanske sitter fast på det området oxå? :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
Huvvet snurrar av tankar på hur jag vill göra... Men jag har inte kommit på vilken teknik jag vill använda än, ingen aning om färger, tror att jag vill ha lin eller möjligen bomullsgarn men vet inte säkert än. Har ju massor med tid på mig att fundera tills jag knutit de där skaften.
Av min meli
hur skall du göra? jag tror att jag vill ha 5,2.

funderar oxå lite på hur man skall göra med ändarna. skulle ju vilja ha avsmalnande ändar.
Användarens profilbild
Av zmurfan
min meli skrev:hur skall du göra? jag tror att jag vill ha 5,2.

funderar oxå lite på hur man skall göra med ändarna. skulle ju vilja ha avsmalnande ändar.
Så långt har jag inte kommit i mina funderingar. :)
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har inte gjort det och har inte ens en vävstol men det hade varit roligt att göra :)
Garn har jag ingen koll på men jag hade nog vävt i någon kypert eller satin bindning för att få den diagonalstretchig.

Att få ändarna avsmalnande är nog svårt, jag hade vävt lika brett hela vägen och sen klippt dom sneda och fållat.

:this: Om du gör en måste du visa bilder här sen, det vet du va? :wink:
Användarens profilbild
Av zmurfan
linafelicia skrev: :this: Om du gör en måste du visa bilder här sen, det vet du va? :wink:
Det är därför det tar så lång tid för mig att få tummen ur. ;)
Användarens profilbild
Av linafelicia
zmurfan skrev:
linafelicia skrev: :this: Om du gör en måste du visa bilder här sen, det vet du va? :wink:
Det är därför det tar så lång tid för mig att få tummen ur. ;)
:rofl:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?