Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tröttnade på allt kladd på dynan till Tripp Trapp-stolen så jag sydde ett överdrag i "linne"-vaxduk! Sitter utanpå dynan så den är fortfarande lika mjuk som förut. Går att torka av eller köra i tvättmaskinen :P
Bild
Användarens profilbild
Av linafelicia
Toppen.
Jag sydde också ny klädsel till Rasmus matstol.
Fick låna stol med dyna av min svägerska och den var allt annat än ren och fin. När jag berättade att jag sytt ny dyna svarade hon:
Nämen vad bra, jag vet inte hur många gånger J kissat i den stolen :siishah:
Lite äcklad blev jag :roll:
Väldigt praktiskt med vaxduk också för det kan man ju bara torka av.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
:tumsup:
Användarens profilbild
Av sacha42
perfekt och snyggt blev det med :D
Användarens profilbild
Av Bina
Fin!! :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
jättefint!!
Användarens profilbild
Av Totte
tokfint!! :D Bra inspiration när vår stol inom en rimlig tid ska tas i bruk igen :wink: Vi har ju redan "linne"-duk på bordet, det blir till att matcha det!

Lite frågor bara:
Har du använt kardborre i bakkant, eller hur har du löst öppningen där? Det ser ut som om ni har ett extra ryggstöd--hur funkar det?
Av Sia
Jättefint!!
Jag blev sugen på att sy ett likadant, men sen kom jag på att Wille sitter ju inte på stolen, han står ju på fotstödet när han äter, så det är nog lite överflödigt :oops:
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Totte skrev:tokfint!! :D Bra inspiration när vår stol inom en rimlig tid ska tas i bruk igen :wink: Vi har ju redan "linne"-duk på bordet, det blir till att matcha det!

Lite frågor bara:
Har du använt kardborre i bakkant, eller hur har du löst öppningen där? Det ser ut som om ni har ett extra ryggstöd--hur funkar det?
Jag lämnade bara en liten öppning så att man kan stoppa in dynan precis. Jag stoppar in den innan jag sätter fast dynan på stolen (så den ligger lös inne i skyddet). Det är en liten glipa bak som man säkert kan lösa på något sätt för att få bort, men jag har inte ansträngt mig.

Vet inte riktigt om jag fattar din fråga om ryggstödet rätt. Det är det ryggstöd som man numera kan köpa till för att stolen ska vara EU-anpassad. Jag påpekade vid inköpet att då passar inte dynan för ryggen, men det fick jag inget svar på när vi köpte den.
Däremot så kan man vända dynan för ryggen upp och ned om man vill använda den, det upptäckte vi när vi satt och funderade hemma. Den sitter inte helt som den ska då, men det fungerar iaf.
Vi har slutat använda ryggdynan för länge sedan, var mest ivägen tyckte vi och jag har inte sytt något skydd till den delen.
Snart plockar vi nog bort det extra ryggskyddet också.
Användarens profilbild
Av Totte
Ja, vår stol är ju några år nu--dåligt EU-anpassad med andra ord :wink:

Tack för svaret :D
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Det var ett extra tillbehör som man kunde köpa till. Det var ett alldeles nytt påfund när vi köpte den i fjol någon gång (minns inte riktigt när faktiskt, tidigast i somras iaf).
Stolen ser i övrigt ut som de "alltid" har gjort, även ryggstödet. Det extra stödet går att plocka bort om man vill eftersom det var ett extra tillbehör.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?