Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Min tygsamling har bara växt och växt och med den även gamla kläder som jag har ambition att återanvända, samt pågående projekt och kläder som behöver lagas osv. Nu får det hela inte riktigt plats längre och det är en enda röra på alltihop :roll: Så nu försöker jag komma på nån fiffig och bra förvaringslösning som passar in här hos oss. Så ös med era tips SNÄLLA! :D

Alltså jag vill ha bilder om nu nån missade det :lol: :wink:
Senast redigerad av mejamy den tis okt 23, 2007 12:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaja
Två bokhyllan billy, halvhöga. Tänkta att kompletteras med dörrar när jag har ekonomi för det.

Små tyger viks ihop till pocketformat ungefär, fästs med en bit tape och passar fin-fint i bokhyllan. Stora tyger rullas på en bit kartong. Velour och annat oformligt tyg ligger i en rottingkorg.

//Kaja
Användarens profilbild
Av ernamalin
Garderob med trådkorgsystem, hyllor för mindre stuvbitar och muddväv.

Önskar jag kunde säga att det funkade bra men jag har för mycket tyg i förhållande till utrymme nu så en del står i kassar på golvet i väntan på nya hyllor som ska upp :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Min tygförvaring kommer någon gång mellan 17 och 22 ikväll :app:
Jag har två garderober i arbetsrummet som jag hoppas ska rymma allt tyg och garn. Till dem har jag beställt trådbackar från Ikea. Gillar eg Elfas bättre men de ryms inte garderober med gångjärnen på insidan. Den ena garderoben får åtta korgar, till den andra har jag beställt såna där plastlådor istället och så blir det en del hyllor. Jag hoppas att det räcker, jag kände mig tveksam imorse när jag samlade ihop alla kartonger och påsar som rymmer tygsamlingen just nu. Jag kommer iofs få lite mer plats om det krisar, för det ska upp lite hyllor ovanför sybordet såsmåningom också.
Jag ska se om jag kommer ihåg att fota när jag fått iordning :D
Användarens profilbild
Av Stream
K&K, det låter nästan som här! Med betoning på nästan, för jag har bara en garderob. Den är från IKEA och fullproppad med utdragbara plastlådor som i sin tur är fulla med tyg :loving:

Det ska finnas ett foto någonstans.. Sybehören och pysselsakerna bor i en äldre typ av linneskåp (tror jag) bredvid IKEA-garderoben. Den har både hyllor och lådor.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag får kanske dela upp det i hemma och på jobbet då :wink:
Hemma förvaras det i en rottingkista som jag inte kommit in i på hur länge vet jag inte eftersom käre maken ställt skittunga kartonger ovanpå. Ska bli kul att se vad som finns där i när locket öppnas. Den är full :oops:
Ett vitrinskåp som fanns till Ivar hyllan tidigare. Där ligger baddräktstyger, lite barntyger, mudd och vliseline. Sen finns det en gammal medicintunna som det finns stuvar i efter projekt, gamla jeans att använda till lappar, lite lädersnören, blixtlås och annat..

I butiken ligger mycket i smartboxar. Bra att stapla och mörka så att inte ljuset kommer till. Förutom det finns det kartonger och påsar och kartonger med påsar.

Ska satsa på lite hyllor sen, men just Atljén är MIN och inget rum där kunderna normalt visstas. Jag vill ha hyllor för att få det mer lättstädat och bättre organiserat. Ska kombinera hyllor och smartboxar beroende på vad det är för något.
Senast redigerad av Helen den tis okt 23, 2007 17:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av florin
Först måste jag säga att det bästa är att förvara tyger mörkt! Tänk på att de bleks!

De flesta av mina tyger bor i två proppfulla garderober! Förtvättade, strukna och prydligt sorterade efter färg :tumup:

Mudd bor i en byrålåda, stuvbitar i en annan och laga/sy om i en tredje.

Ett fåtal har jag på rulle oxå...

Sen har jag alltid minst en hööög tyg framme eftersom jag alltid har massa projekt på g. Sen har jag två djupa hyllplan där tygera som jag inte vet om jag ska ha kvar bor tillsvidare... De är fina men med så mycket tyg hemma så är det dags att börja bli lite kräsen...

Å så hänger det jämt och ständigt nytt tyg på tork i badrummet :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har tyger lite överallt där dom får plats.
En stor byrå längst till höger som är proppfull så att lådorna knappt går att öppna men där har jag det sorterat efter vad det är. En låda trikå, en låda trikåstuvar, en låda vävda tyger och en låda stuvar av vävda tyger.
Det har nu börjat bli en hög även ovanpå byrån :roll:

Bild

Sen har jag en liten spånkista som syns dåligt på bilden. Den står mellan dom två hyllorna till höger och sen ligger det nog en liten hög ovanpå kistan också.

En av lådorna i trådbacken längst in i vänstra hörnet har också stuvbitar, resten av lådorna innehåller garn.

En sak som inte syns på bilden är en billybokhylla där jag har tygerna prydligt vikta i högar. Tyvärr har min man inte riktigt förstått att hyllan är till för tyger utan envisas med att ställa skruvlådor, målargrejor och annat skräp i den :hopmad:

Under bordet finns några kartonger med lite blandat och under hyllorna till höger finns stora plastlådor med bl.a. tyg.

Så ser det ut hemma hos mig :D

Jag drömmer om en stor garderob eller något liknande där tygerna kan ligga mörkt och lite mer ordnat än jag har det nu.
Det ultimata hade nog varit grunda köksskåp monterade längs ena väggen för om man har för djupa hyllor i skåpen blir det lätt kaos när man ska ha det som ligger längst in och längst ner.
Användarens profilbild
Av Pyron
Just nu har jag trådbackar, såna där elfa. men jag kör på budgetvarianten. 199 kr för 4 trådbackar med ställning.

Två såna har jag under sybordet, plus att jag har lite på altanen och för att inte räkna med alla påsarna jag har nere i källaren.

Men jag ska få ordning någon gång.

När tvättstugan blir renoverad ska jag ha ett tygskåp där inne.
Användarens profilbild
Av Luna
Jag behöver också tips för mina tyger bor här och där. Visa gärna bilder så blir jag mer inspirerad att ta ett tag för att få ordning på det hela. :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Huller om buller...
Användarens profilbild
Av mejamy
Kul med lite svar! Och extra kul med bild linafelicia! :D Vilket härligt stort syrum du har! :app: Här sitter jag vid mitt lilla skrivbord (som då är sybord :roll: ) i vårt sovrum och syr... Får ju gå till andra större utrymmen när det ska ritas mönster och klippas ut osv... :roll:

Jag kom också på idag att vi har en massa trådbackar (Ikea) med en massa lakan, handdukar, gardiner mm i dålig ordning. Där skulle man nog kunna ha tyg istället om man rensar upp lite. Började rensningen idag...men hann inte så långt innan orken tog slut. Får se det som ett lite längre projekt på sikt och så får jag ju lite ordning bland sängkläderna på samma gång! :tumup:
Av Britt
Fru Längtan skrev:Huller om buller...
Så har jag också. Har inte packat upp allt än. Det är ju bara två år sedan vi flyttade in :D ! Men det mesta finns i en garderob i gästrummet i källaren. Och så i några kartonger och påsar...
Användarens profilbild
Av Monia
Sedan mitt syrum blev barnrum, så ligger tygerna i plastbackar med lock och hjul. Trodde att jag var smart och köpte genomskinliga för att kunna se vilka tyger som ligger i :oops: -vet bättre efter att läst denna tråden. 8) Ska sy ett draperi (mörkt) och hänga för hyllorna. Jag har fått en liten hörna i sovrummet att ha som "syrum"
Användarens profilbild
Av Annika80
Har ingen bra förvaring alls, just nu ligger det tyger överallt i plastkassar helt hopplöst när man skall hitta något :?

Men nån gång när min syhörna blir klar vill jag ha hyllor med genomskinliga backar som är märkta med tex Fleece, Mudd Bomullstyg Plysch osv ordning alltså, men det lär väl dröja *suck*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?