Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
konstig rubirk blev det jag vet - men ni hajjar va jag menar...

vilken strl på stickor använder ni?

jag har stickat på strl 4 men det känns för litet - nu stickar jag på strl 5 men frågan e om det är för stort?
Användarens profilbild
Av anilov
Det beror väl på ditt handlag? Vad får du för masktäthet med de stickor som du använder, stämmer den överens med vad drops anger på garnbanderollen?
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har inte stickat i det garnet men om man stickar efter mönster är det viktigt att kolla så att masktätheten stämmer, annars blir det för stort eller för litet.
När jag virkade tofflor nyligen gjorde jag ett par till mig själv där masktätheten stämmde med mönstret och sen ett par till Rasmus (som har strl 22 i skor) genom att byta till mindre virknål och tunnare garn.
Det kan göra väldigt stor skillnad att byta till ett nummer större eller mindre stickor.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Detta med hur det blir är klart en kompromiss jag stickar väldigt löst så jag måste gå ner ½-1 storlek ...

det som oxå funkat för mig har vatt att sticka med en 4 o en 3½ så blir det lite tajtare ..lixom ...

men det är nästan ett måste att sticka ett bra stickprovs lapp !!! :roll: :oops: (säger jag som alltid höftar friskt :P )
Användarens profilbild
Av Panakeia
provlappar har jag förstått e bra grej - men sånnt pysslar inte jag med!:wink: tycker det e suuuuper tråkit!

jag bara funderade på vad ni andra som stickat i det garnet har använt för stickstorlek...men men...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?