Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
Nu hände nåt med den där symaskinen, vet inte vad som hände..

Jag har sytt fast muddar på en tröja, har lyckats sy fast hela nederdelen, men så skulle jag sy i halsen, och då funkar det inte, undertråden bara fastnar, jag förstår inte vad jag gör för fel juh :cry:

någon som vet vad som gör att plötsligt när man syr så fastnar undertråden hela tiden, jag kommer ingen vart på tyget, den bara fastnar på samma ställe..
Av Emmiez
finns det någon som vet vad som kan vara fel? :) :roll:
Av belinda
har du provat universallösningen; träda om trådarna? :D det brukar lösa de flesta problem för mej.
Användarens profilbild
Av Elina
har du testat att trä om övertråden? För mig strular undertråden när övertråden hoppat ur den där kroken som går upp och ner...
Av Emmiez
belinda skrev:har du provat universallösningen; träda om trådarna? :D det brukar lösa de flesta problem för mej.
jag bytte undertråden iallafall, och tog ur tråden ur nålen o satte i den, men har inte trätt om hela tråden, kanske ska prova det.
Av Emmiez
Elina skrev:har du testat att trä om övertråden? För mig strular undertråden när övertråden hoppat ur den där kroken som går upp och ner...
jag får prova det :)
Av Emmiez
åh tack för svaren, det va ett så enkelt fel som att övertråden hoppat låss :) nu funkar det :D
nu kan jag sy igen :vågen: :heart:
Användarens profilbild
Av Kaja
9 fall av 10 när det tjorvar sig hos mig så är det den där metallfjongen går upp och ner med övertråden i sig som har släppt.

//Kaja
Av Emmiez
Kaja skrev:9 fall av 10 när det tjorvar sig hos mig så är det den där metallfjongen går upp och ner med övertråden i sig som har släppt.

//Kaja
ja konstigt, det är ju inte det första man tänker när det är undertråden som bråkar, men det var precis det felet här, ja nu vet jag att jag skall kolla det först om det bli så igen :)
Användarens profilbild
Av linafelicia
Kaja skrev:9 fall av 10 när det tjorvar sig hos mig så är det den där metallfjongen går upp och ner med övertråden i sig som har släppt.

//Kaja
Det var det första jag tänkte när jag läste frågan också, men jag såg att det löst sig redan.
När symaskinen trasslar är universallösningen alltid att trä om tråden och kolla så att nålen inte är stött.
Typ som att det nästan alltid funkar att starta om datorn när den strular.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?