Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eamane
Nu har jag försökt få fart på min overlock och syr i tunn flanell till att börja med men det går itne alls som jag vill! Den drar ihop tyget och jag klarar inte av att svänga så det blir så där fina böjar som jag vill ha. Har testat de grejer som står i bruksanvisningen så nu ber jag om era tips Bild
Senast redigerad av eamane den mån okt 22, 2007 22:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av aspen
kan det vara att första undertråden är för spänd?

(vilken maskin har du?)
Av eamane
Har en Huskylock 905. Alla trådspänningar står på N, allt enligt bruksanvisningen men kan prova lite annat kanske?
Användarens profilbild
Av florin
Ang att det drar ihop sig har jag ingen aning om vad som är fel men svängarna däremot...

Det kan vara svårt att få snygga sömmar när man är lite ovan att sy svängar med overlock... Särskillt när kniven är ikopplad.

Har man kniven ikopplad tycker jag att det är lättare om man ritat exakt var man vill att kniven ska klippa.
Av eamane
Har ändrat lite trådspänningar och sånt så nu drar sej inte tyget men det går inte att sy en sväng. Tyget skärs av rätt men sömmen lägger sej utanför tyget???
Användarens profilbild
Av aspen
eamane skrev:Har ändrat lite trådspänningar och sånt så nu drar sej inte tyget men det går inte att sy en sväng. Tyget skärs av rätt men sömmen lägger sej utanför tyget???
då vet jag :-)

På min maskin åtminstone får man skruva kniven mot sig för att flytta den till höger. den skär av för långt till vänster?
Av eamane
annelie skrev:
eamane skrev:Har ändrat lite trådspänningar och sånt så nu drar sej inte tyget men det går inte att sy en sväng. Tyget skärs av rätt men sömmen lägger sej utanför tyget???
då vet jag :-)

På min maskin åtminstone får man skruva kniven mot sig för att flytta den till höger. den skär av för långt till vänster?
oki? Ska kolla detta :) Får dock vänta lite, min dotter vill ha lite uppmärksamhet :lol: Återkommer...
Av eamane
Efter mkt om och men så har jag fixat det. Kom på att en orsak till att tyget drog ihop sej var att nåltråden fastnade under rullen så när det blev åtgärdat så var det bara att lära mej svänga! Resultatet blev så här:
BildBild
Av ireth
hihi det ser ju bra ut :D
Användarens profilbild
Av melon
alla tiders!!! :vågen:

Helt OT! Jag har träffat din trevliga syster ikväll! Och OJ :shock: är Frida redan 8 månader??? :shock:
Användarens profilbild
Av sacha42
snyggt :D
Av eamane
melon skrev:alla tiders!!! :vågen:

Helt OT! Jag har träffat din trevliga syster ikväll! Och OJ :shock: är Frida redan 8 månader??? :shock:
Hehe, lagom svårt projekt att börja sy med ny maskin tyckte jag :P

Jo hon sa du skulle med ja, kommer ni upp till värmland i helgen med?
Jo Frida är 8 månader, tiden går föööör fort!!
Användarens profilbild
Av melon
eamane skrev:Jo hon sa du skulle med ja, kommer ni upp till värmland i helgen med?
Jo Frida är 8 månader, tiden går föööör fort!!
Jepp, vi ska med på träffen om nu bara skogis blir frisk! :vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?