Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hjälp!
Nu har jag handlat först och tänkt sen. Igen :hide: . Vad ska jag göra med 2-trådigt ullgarn? Köpte ett mindre parti efter en affär som lagt ner, men det är lite väl mycket :roll: . Det var med lite lammullgarn och annat också. Kan man sticka blöjbyxor av det eller blir det stickigt? Det är sånt där som är tänkt att stickas på maskin, så det är nystat på koner.

Nån som har förslag? Eller nån som vill dela lite med mig?
Senast redigerad av Britt den tis okt 23, 2007 12:40, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag som använder tvåtrådigt ullgarn till det mesta undrar: vad kan du inte ha det till?

Sticka och virka tröjor, blöjbyxor (garner är olika, gör ett par och känn om de sticks), filtar, sjalar, små förvaringspåsar, sittunderlag (tova i maskin), mössor, vantar...
Av Britt
Det var nog kanske egentligen mängden jag funderade över. Mammas förslag var strumpor, men jag har ju inte lust att sticka åt hela kvarteret. Ska prova till blöjbyxor också.

Är det nån som är intresserad så finns det lite "över"!
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag är intresserad om det blir över :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jaaaaa!!!! Jag kan gärna tänka mig att dela - skulle vilja virka halsduks-sjal!

(iaf om det är ok färger o pris... :roll: )
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det går ju bra med trekant sjalar av olika slag klart !!!

Annars är det pulsvärmare . benvärmare o även dragspelasbasker ...

Det finns massa trevliga gratis mönster på http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php det bästa är att man kan leta efter både på gran o mönster !!!
Lycka till o glöm inte dokumentera dina alster !!! till oss nyfikna !!!
Användarens profilbild
Av mejamy
Passar det bra till blöjbyxor och är bra pris, så är jag också intresserad av lite ullgarn! :D
Av Britt
Å vad bra att någon av er kan vara intresserad. Jag ska inventera lite närmare imorgon hur mycket det finns av vilka färger och försöka få dit en bild på det jag inte vill ha själv. Återkommer!
Användarens profilbild
Av Asereht
Har du väldigt mycket att göra av med så är jag också intresserad, ställer mig sist i kön och ser glad ut. Ullgarner får mina ögon att tindra. :D
Användarens profilbild
Av Elina
Asereht skrev: Ullgarner får mina ögon att tindra. :D
:iagree: Hade inte du köpstopp :mrgreen;):heart: :herat:
Användarens profilbild
Av Asereht
Elina skrev:
Asereht skrev: Ullgarner får mina ögon att tindra. :D
:iagree: Hade inte du köpstopp :mrgreen;):heart: :herat:
Jo eg men ullgarn, det kan man ju göra mkt matnyttigt med. :D
Av Britt
Nu har jag fotat...

Bild

Naturvitt ullgarn

Bild

Ullgarn i färgerna grått 739+277+291, blågrönt 150, midnight 375 och blått 470

Bild

Lammullgarn i färgerna vitt 575, charcoal 461 och evergreen 594
Allt lammullgarn har flyttat hemifrån :wink: . Men det var fint så bilden får ligga kvar en stund till...

Bild

Acrylgarn magicolor 375, vit 315, navy 520 och denimblå 455

Ullgarnerna är made in UK och det är inte ett kg per kon på det naturvita, utan ca 900 g på de som är "fulla", så det är väl nåt pound-system i det hela. De andra varierar i vikt mellan 150g till nästan 1200g. Se viktangivelse vid resp färg.
Och sen är det det här med vad som kan vara rimligt pris :hmm: !
Det är så svårt! Nånstans 30:-/hg kan det vara rimligt? Hälften eller något mindre för acrylgarnet. Något mer för lammullgarnet än det andra? Sedan får man ju beakta frakten också för dem som inte bara kan kvista över. Man kan få in två koner i ett skrymmande brev :wink: . Och så vill jag ju inte lura någon. Är jag helt ute och cyklar får ni säga till.

Den som efter att ha läst denna virriga utläggning och sett dessa halvtaskiga bilder fortfarande är intresserad får höra av sig på bästa sätt!
:D
Senast redigerad av Britt den ons nov 07, 2007 11:08, redigerad totalt 2 gång.
Av Britt
Ska leta på min garnnystare... Så behöver det inte bli så stort om det verkar skrämmande! Tack Elina för att du påminde mig om den!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?