Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag var på biblioteket förra veckan och hittade en jättefin bok som jag lånade.
Bild
Väldigt inspirerande bilder på kuddar, korgar och annat.
Jag testade att virka tofflorna som är på framsidan och det blev såhär:
Bild
Ett garn som jag virkat en hundfilt av tidigare och hade lite kvar av. Jag gillar inte färgen (men den är bra om man har smutsiga golv :roll: )och dom blev lite stora. Öppningen för foten blev lite väl stor tyckte jag så nästa par ska jag ändra mönstret lite för det känns som dom ska trilla av foten.

Genom att ta ett tunnare garn och mindre virknål blev det ett par till Rasmus också.
Bild

Jag har haft en korg med gästtofflor i hallen som folk som hälsar på kan ha på sig eftersom vi bor i ett gammalt hus med kalla golv. Nu finns det dock bara några få par kvar eftersom det är några som följt med gäster hem.
Senast redigerad av linafelicia den sön okt 21, 2007 20:25, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av äpplebus
Fina och så roligt att få ha gästtofflor när man kommer bort. Vi har en korg med "låne"-raggsockar på vårt torp, det är praktiskt o uppskattat.
Av MammaTess
Oh vad jag vill kunna virka! Superfina!
Användarens profilbild
Av marlene
marlene skrev:åh det såg ju hyfsat lätt ut :D vet du vad det var för isbnnr på boken?
jag hittade :D kan man virka sånna om man inte har nån erfarenhet?
Av Emmiez
Åhh, såna har min mormor gjort till oss när vi va små *nostalgi*

Superfina..
Får se om ja hittar den boken på biblioteket :-)
Användarens profilbild
Av linafelicia
marlene skrev:
marlene skrev:åh det såg ju hyfsat lätt ut :D vet du vad det var för isbnnr på boken?
jag hittade :D kan man virka sånna om man inte har nån erfarenhet?
Jag tror nog man klarar av att virka dom även om man inte virkat tidigare. Det finns bra beskrivning i boken på olika maskor med tydliga bilder. Tofflorna består bara av luftmaskor, smygmaskor och fasta maskor. Väldigt enkla. Jag har klarat av en toffla per tv-kväll :lol:
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Åh vad fina, nu blev jag verkligen virk-sugen :app:
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
marlene skrev:
Fru Johansson skrev:Åh vad fina, nu blev jag verkligen virk-sugen :app:
vi får ha en toffelvirkningssyjunta :D
JAAA, vilken bra ide! :eld:
Av belinda
ÅÅÅ den är underbar den boken! låna/köp den alla som vill bli virkinspirrade. Den är toppen att lära sej virka utifrån också :D

fina tofflor linafelicia :vågen: jag har varit på väg många ggr att virka just dem.
Användarens profilbild
Av sus
Dom var ju underbara!

Ett tips om dom blir hakiga är att köpa sån där satts för att göra egen halkstumpor och dutta på under. Jag har ett par liknande stickade tofflor/sockor från lindex som har "halkduttar" under och dom är fantastiska!
Användarens profilbild
Av linafelicia
sus skrev:Dom var ju underbara!

Ett tips om dom blir hakiga är att köpa sån där satts för att göra egen halkstumpor och dutta på under. Jag har ett par liknande stickade tofflor/sockor från lindex som har "halkduttar" under och dom är fantastiska!
Var köper man sånt där halkgrejs då?
Det låter som en jättebra idé framförallt om man gör till små barn för dom blir väldigt halkiga.
Av Enid
Ååååh, vad fina!!!

Sånna skulle jag också vilja ha (och behöva).
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
linafelicia skrev:
sus skrev:Dom var ju underbara!

Var köper man sånt där halkgrejs då?
Det låter som en jättebra idé framförallt om man gör till små barn för dom blir väldigt halkiga.
Jag misstänker starkt att det finns att få tag på på Panduro. Fast det är bara en gissning från min sida.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?