Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elli
Jag sitter här och försöker beställa min Overlock efter att ha läst i en hel del i olika trådar och på tillverkarnas sidor har jag kommit fran till att de blir en
Janome 644D

Så snälla ni med lite erfarenhet nu ge mig tips och hjälp, vad behöver man till den, de har ju ett extra packet men pressarfötter kan de vara bra eller är de onödigt?
Användarens profilbild
Av linafelicia
Det beror lite på vad du tänker sy. Personligen har jag aldrig bytt pressarfot på en overlock och jag jobbar som textillärare :hmm: så jag kan inte se det som nödvändigt.

Kanske om det finns någon speciell pressarfot som är till för något som du tänker sy mycket men det är inget jag hade köpt med från början.
Användarens profilbild
Av elli
Jag vet inte vad de är till för men så här der de i allafall ut
Bild

Jag tänker använda den till att sy bla barnkläder. Jag tror inte heller jag behöver dem, men jag tänkte att jag skulle fråga om de var nån som viste att ja den pressarfoten kan du behöva till de.
Användarens profilbild
Av marlene
skicka pm med din vanliga mail så ska du få en fil av mig där det står vad alla pressarfötter är till för. Jag har en 644D och har inte nån av de andra pressarfötterna och har inte saknat dem heller. Tror att de mer lämpar sig till att sy heminredning....

///florin som råkade vara inloggad på marlene.....
Användarens profilbild
Av Elinea
elli skrev:Jag sitter här och försöker beställa min Overlock efter att ha läst i en hel del i olika trådar och på tillverkarnas sidor har jag kommit fran till att de blir en
Janome 644D

Så snälla ni med lite erfarenhet nu ge mig tips och hjälp, vad behöver man till den, de har ju ett extra packet men pressarfötter kan de vara bra eller är de onödigt?