Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elli
Jag sitter här och försöker beställa min Overlock efter att ha läst i en hel del i olika trådar och på tillverkarnas sidor har jag kommit fran till att de blir en
Janome 644D

Så snälla ni med lite erfarenhet nu ge mig tips och hjälp, vad behöver man till den, de har ju ett extra packet men pressarfötter kan de vara bra eller är de onödigt?
Användarens profilbild
Av linafelicia
Det beror lite på vad du tänker sy. Personligen har jag aldrig bytt pressarfot på en overlock och jag jobbar som textillärare :hmm: så jag kan inte se det som nödvändigt.

Kanske om det finns någon speciell pressarfot som är till för något som du tänker sy mycket men det är inget jag hade köpt med från början.
Användarens profilbild
Av elli
Jag vet inte vad de är till för men så här der de i allafall ut
Bild

Jag tänker använda den till att sy bla barnkläder. Jag tror inte heller jag behöver dem, men jag tänkte att jag skulle fråga om de var nån som viste att ja den pressarfoten kan du behöva till de.
Användarens profilbild
Av marlene
skicka pm med din vanliga mail så ska du få en fil av mig där det står vad alla pressarfötter är till för. Jag har en 644D och har inte nån av de andra pressarfötterna och har inte saknat dem heller. Tror att de mer lämpar sig till att sy heminredning....

///florin som råkade vara inloggad på marlene.....
Användarens profilbild
Av Elinea
elli skrev:Jag sitter här och försöker beställa min Overlock efter att ha läst i en hel del i olika trådar och på tillverkarnas sidor har jag kommit fran till att de blir en
Janome 644D

Så snälla ni med lite erfarenhet nu ge mig tips och hjälp, vad behöver man till den, de har ju ett extra packet men pressarfötter kan de vara bra eller är de onödigt?
Den tänkte jag också köpa :-) funderade också på om man verkligen behöver det där extra paketet och kom fram till att det gör nog inte jag i alla fall. Typ när kommer jag använda en pressarfot som man använder för att sätta fast pärlor.. :lol: De flesta verkade ganska onödiga faktiskt, men man blev ju lite lockad av det där att man får dem för "bara" 50 pund när de kostar 190 pund att köpa separat.
Av belinda
Jag är också intresserad av just den overlocken... (visst var det nån som sa att overlock är det nya sjalbarnsmaffian tvingar en att köpa :lol: ) lite lättad att höra att extra pressarfötter ej är super nödvändigt :D man borde kanske sambeställa
Senast redigerad av belinda den ons okt 10, 2007 19:48, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av elli
Puff puff

Är de nån som sitter på nån bra information om detta???
Användarens profilbild
Av aspen
jag köpte med pressarfötterna, men har inte använt dem än. maskinen har jag bara haft sen i måndags så det är kanske logiskt ;-)

en kunde man ha att sy fast resår, det gillade jag. På videon fanns fler användbara pressarfötter. jag tror dock att det mesta funkar bra med standarsfoten men dessa förenklar. resår kan man ju sy ändå. rynk oxå, men det går fortare detta med pressarfot än att nåla vecken tex, så som sagt det behövs nog inte men underlättar arbetet om man tänker använda de funktionerna...

tror jag ;-)
Användarens profilbild
Av elli
Tack då vet jag lite mer låter ju lite bra de där med rynkningen....hmmmm tål att tänkas på de där...jag är så velig
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?