Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naimiez
BAM brukar ha på COOP och ICA.....vet dock inte vad de kostar.....
Användarens profilbild
Av Kusmi
100 Kr låter dyrt, brukar finnas billigare. Ullared, tradera.
Användarens profilbild
Av Lydia
Kosmos skrev:Tack,
Jo det finns nog billigare.
100 kr var för de där designade.
Kräsen och snål :wink: ingen bra kombination. Får väl köpa billigaste och slakta kanske.
Samma här, och så tycker jag att de flesta man kan köpa (som inte är dyra), är klumpiga (framför allt själva fästet som man sätter fast i kläder etc brukar vara klumpiga).
Användarens profilbild
Av Summer
Borde funka med en vanlig o-ring om du vill härma dom från eliode. Fast jag vet inte hur nyttiga o-ringar är, kanske finns i silikon som är mer ofarligt?
Av idizen
Hejsan

Jag köpte vanliga o.ringar på biltema. Fanns en paket med olika storlekar i. Har fungerat jättebra för mig.
KRAM
Användarens profilbild
Av florin
idizen skrev:Hejsan

Jag köpte vanliga o.ringar på biltema. Fanns en paket med olika storlekar i. Har fungerat jättebra för mig.
KRAM
Rent praktiskt så fungerar det säkert kanonbra men frågan är ju hur hälsosamma de är... Tror att det är många barn som inte bara har nappen i sin mun utan gärna smakar lite på ringen oxå. Skulle inte sätta på en sån ring utan att veta vad de innehåller...
Användarens profilbild
Av verre
men funkar det inte med ett snöre bara..

tex denna har ju bara ett snöre.. kanske att det är lite elastiskt, det vet jag inte...

http://www.busunge.se/index.php?main_pa ... cts_id=194

eller så här fast en klämma i andra änden istället för bok...
http://busigt.se/product_info.php/products_id/184

men har du sett detta 21 av 24 testade hållare var underkända!!
http://www.konsumentverket.se/Documents ... 001_17.pdf
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Vi har en till Millie som är gjord av ett elasiskt snöre men det är bara lite giv i det. Inte som ett gummiband. Sedan är det en klämma i ena änden och träpärlor på snöret och en liten ögla till nappen i den andra.

Funkar bäst på nappar med ring men jag slog en extra knut på öglan och då funkar den bra på andra nappar också.

Nu har jag inte gjort denna själv men det skulle inte vara så svårt om man får tag på ett bra snöre.
Användarens profilbild
Av Summer
verre skrev: men har du sett detta 21 av 24 testade hållare var underkända!!
http://www.konsumentverket.se/Documents ... 001_17.pdf
Fast testet är 6 år gammalt...

Det enklaste är kanske att konvertera till nappar med ögla, då är det ju bara att fästa med tex en snörögla eller dubbelvika bandet och fästa med en tryckknapp.
Användarens profilbild
Av verre
oj att det var så gammalt missade jag helt... sorry...
Användarens profilbild
Av Summer
verre skrev:oj att det var så gammalt missade jag helt... sorry...
Fast den är nog bra att läsa ifall man ska göra egna! Så man tänker på allt farligt :D Däremot ska man nog inte utdöma årets modell pga av hur den var 2001.
Användarens profilbild
Av Bina
Kosmos skrev:
Här varit och dragit i eloides napphållare och jag tror inte de har något annat än en vanlig o ring på sina. Det såg exakt lika ut. (tror inte det finns någon annan tillverkning av runda svarta gummiringar?!)

Men varför skulle de vara farligare än "vanlig" plast. Sätter man dem på en napp utan ögla förstår jag inte riktigt hur de ska få in den i munnen. Det sitter ju tajt om "handtaget" på nappen?!

I alla fall har jag nu köpt o ringar och hängselknäppen så nu blir det egna.
YES vi vill se på fredag!! :love:
Användarens profilbild
Av Bina
:love:
Av Emmiez
Fina :-)
Hoppas dom funkar nu så du slipper tappa napparna :-)

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?