Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag har imse vimses formsydda och till de har jag deras byxblöjor, men Adrian blir hela tiden riven på benen av kardborren så nu har jag bestämmt mig för att sy egna och sätta dit tryckknappar istället...

jag tänkte använda http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70096848

och ev ett lager med något roligt bomullstyg utanpå det.. "plasten" in mot blöjan frotten utåt och utanpå det då ev bomullstyg.. (oj nu blev det lite rörigt kanske)..

men min fråga är tror ni att det funkar?

jag tänkte först att jag skulle ha frotten in mot blöjan, men insåg att då får jag ju tvätta den vid varje blöjbyte...

några tankar???
Senast redigerad av verre den tor okt 18, 2007 20:50, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Kanske går bra att bara använda det tyget!
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Annars finns det PUL hos Babyheaven.

Lite: Bild kanske?
Användarens profilbild
Av shalita
du måste berätta hur det går!! jag använder också imse formsydda och diverse bumpy imse vimse-blöjbyxor, och hur mycket knep vi än försöker ta till lyckas hon ofta bli riven på benen av dessa eländiga kardborrar!

min man har börjat (men inte ens gjort färdigt på 1 st byxa) sy fast liten tryckknapp längst ned vid vassa kardborrfliken. (om du förstår var jag menar, alltså den bit som alltid river på barnets lår). typ som på imse vimses ullblöjbyxor om du sett dom, dom har som en extra knapp på det stället. vi får se sen hur detta funkar, men än är det som sagt inte färdigt.

har en kompis som funderat på att sy egna blöjbyxor, måste tipsa om ikea's madrasskydd! jättesmart ju, så vansinnigt dyrt annars med PUL-tyg.
Av mamman
min man har börjat (men inte ens gjort färdigt på 1 st byxa) sy fast liten tryckknapp längst ned vid vassa kardborrfliken. (om du förstår var jag menar, alltså den bit som alltid river på barnets lår). typ som på imse vimses ullblöjbyxor om du sett dom, dom har som en extra knapp på det stället. vi får se sen hur detta funkar, men än är det som sagt inte färdigt.

Smart smart jag tar genast till mig detta tips ska börja sy redan idag :hello:
Användarens profilbild
Av shalita
hur går det för er? nyfiken på hur det funkar att sy av ikea-madrasskyddet...
Användarens profilbild
Av verre
ja, jag har inte kommit så långt än.. men nu är ponchon nästan klar..

det tar lite tid.. plus att jag har inte så många möjligheter att sy...

men det kommer...

tålamod är en dygd :D
Användarens profilbild
Av verre
nu är den färdig och testad..

den håller jättebra!!!!

mern jag ska göra lite justeringar..
jag pratade i telefonen när jag bankade dit tryckknapparna så de hamnade åt fel håll, så på bilden har jag vikt "flärpen" så det ska ordnas till och så ska även knapparna ner lite och utåt..

jag ska även göra den lite smalare och så ska jag sy den utåin och vränga den rätt sedan så man inte ser sömmarna..

jag tänkte ha den med det svarta (en gammal t- tröja) innåt men pga tryckknapparna så fick det bli med fodret ut och frotten in..
Användarens profilbild
Av verre
Bild

Bild

Bild

Bild
Av Emmiez
fina :)

Vad är det för fuktspärr du har?

och vad är det för spännen du använt?
Användarens profilbild
Av verre
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70096848

och det svarta tyget är eg t-tröja (sambons)
och så är det tryckknappar.. men jag gjorde fel så jag får vika "flärpen" för att kunna knäppa..

det funkar jättebra..

men den blev lite stor och fel plasering på tryckknapparna..

jag kan ta ett foto til imorgon..
Användarens profilbild
Av verre
shalita skrev:du måste berätta hur det går!! jag använder också imse formsydda och diverse bumpy imse vimse-blöjbyxor, och hur mycket knep vi än försöker ta till lyckas hon ofta bli riven på benen av dessa eländiga kardborrar!

har en kompis som funderat på att sy egna blöjbyxor, måste tipsa om ikea's madrasskydd! jättesmart ju, så vansinnigt dyrt annars med PUL-tyg.
jo jag har också det problemet.. jag sprättade bort kardborren helt och satte tryckknappar, men jag tycker inte det blev så bra... men jag ska prova igen, och sätta knapparna annorlunda..
Av Emmiez
verre skrev:http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70096848

och det svarta tyget är eg t-tröja (sambons)
och så är det tryckknappar.. men jag gjorde fel så jag får vika "flärpen" för att kunna knäppa..

det funkar jättebra..

men den blev lite stor och fel plasering på tryckknapparna..

jag kan ta ett foto til imorgon..
Jaha, nu ser jag hur det är med knapparna :) undrade vad det var för nåt, såg ut som några krokar av nåt slag :)

Det där från ikea verkade ju bra, :) som pul tyg nästan verkar det som. Får prova att köpa det o göra en blöja :)
Användarens profilbild
Av verre
jo, det står så här på tvättråds lappen

Topp: 80% bomull, 20% polyester
Ytbeläggning:polyuretan
Sidor: 55%bommul,45% polyester (verres ant. det är det man viker ner runt sidorna på madrassen)
Av Emmiez
verre skrev:jo, det står så här på tvättråds lappen

Topp: 80% bomull, 20% polyester
Ytbeläggning:polyuretan
Sidor: 55%bommul,45% polyester (verres ant. det är det man viker ner runt sidorna på madrassen)
Ja jag såg det på hemsidan också när jag läste lite noga :) det verkar super.

Jag trodde först att det bara var vanliga som är i bara bomull eller vad det nu är vi har på våra, när jag bara såg bilden först :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?