Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carina
Nu börjar det gå mot höst och jag skulle vilja ha sockor åt min dotter som hon kan ha när hon åker sjal, sådana som går upp till knäet, eller kanske upp till låret t.o.m.
Är det någon som har mönster på sådana sockor?
Både att sticka och att sy i typ fleece. Ser gärna bilder om någon har!

Kan inte sticka själv men tänkte sätta min kära mor på det. :lol:
Har ingen symaskin heller så jag får sätta syrran på att sy. :wink:
Användarens profilbild
Av Fiffi75
jag stickade bara varannan rät och avgia så att det blev resårigt och så maskade jag av vid tån och då blev det såhär:

Bild

sockarna på Fannys fötter. Stickade i ett ullgarn. Satt bra och värmde bra.
Användarens profilbild
Av Alven
Såna stickade min mamma till David i vintras. Funkade jättebra.
Användarens profilbild
Av wildaa
Varför inte fresta med ett par yllekallingar :lol:
Varmt och gott kring lilla rumpan och benen går bra att kombinera med kortare och länger yllesockor.
Bild
Användarens profilbild
Av Suskiv
Förra vintern hade Torkel ett par yllesockar som gick upp till halva knät. Min styvmamam stickade dem av dubbelt raggsocksgarn. Varmt och skönt. De var stickade så att de var raka utan fot för att räcka hela vintern. I slutet av vintern så räckte de inte enda upp till knät.

Ska se om hon kan sticka liknande i år.
Av Annamamman
Jag har kvar sockar som mamma stickade till storasyster, stockade i ullgarn mad strumpsticker, två avga och två räta, utan häl. De jag använde nu räcker till ljumsken, så de sitter kvar jättebra när hon sitter i sjalen (mage mot mage i Mobyn). Dagens klädsel när vi gick till dagis: Pyjamas, mössa och sockar.
Av Carina
Tack för tipsen! Får fjäska lite för mamsen... :lol:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?