Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är helt novis inom sjalvärlden. :oops:
Nu ska vi få ett lillasyskon till vår dotter i december och jag har fått för mig att det skulle vara bra att ha en trikåbärpåse att bära babyen i till en början. Jag tänkte att jag kunde sy en själv, vad tror ni erfarna bärare? Är det dumt att börja med? Har ni några tips på vad man bör tänka på? Det ultimata mönstrat? Eller ska jag börja med något helt annat?
Tar tacksam emot tips och synpunkter! :)
Användarens profilbild
Av zmurfan
Hej och välkommen till sjalvärlden!
Klart du kan sy en bärpåse till din nyfödda om du vill.
Trikå vet jag inte eftersom trikå töjer sig väldigt mycket. Men microfleece vore nog ganska mysigt för den lilla nu i vinter.

Det finns jättebra symönster på www.baranara.se det finns även info om att välja vilket tyg som blir bäst där.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
TriCottin är ju en (dubbel) bärpåse som är i trikå. Dock är det väldigt stadig trikå (jag tycker nog att den känns robustare än de trikålångsjalar jag känt på) så lite beroende på tyget tror jag absolut att det funkar. En liten spädis är ju dessutom inte så himlans tung.
Användarens profilbild
Av Gekko
Tack för era snabba svar. Det kanske är bäst att börja med fleece då. Skulle vara kul att få klämma på en TriCotti för att känna på kvalitén. Tror dock aldrig att jag ens sett en vanlig långsjal i butik. Säljs de bara på nätet?
Användarens profilbild
Av Gullan
Kolla under bärsjalsträffar om det inte finns någon träff i din närhet? Annars starta en egen tråd!!! Fråga om det finns någon som har och som kan ta med och visa ;)
Användarens profilbild
Av florin
Trikå kan bli jätte bra som bärpåse, den får inte vara för sladdig bara... Får jag en nummer två nångång så blir det en bärpåse i trikå.

Josefina hade en ringsjal i trikå som inte alls var så tokig, kanske aningens tunn trikå bara... (ringsjal och bärpåse används ju på ungefär samma sätt)Kristina hade en i vanlig flanell till Freja och det var ju tok-mysigt! Mjukt mot huden, lätt att tvätta, lätt att sy i, torkar snabbt och den blir billig :-D

Däremot tror jag att du skulel få till ruskigt snygga bärpåsar i fleece nu när du kan sy på CoverPro´n :rock: Personligen gillar jag inte fleece i bärhjälpmedel, tycker det blir svajigt och så blir de så fula i luggen efter ett tag... Å så blir det ganska varmt att bära i fleece...
Användarens profilbild
Av florin
Gekko skrev:Tack för era snabba svar. Det kanske är bäst att börja med fleece då. Skulle vara kul att få klämma på en TriCotti för att känna på kvalitén. Tror dock aldrig att jag ens sett en vanlig långsjal i butik. Säljs de bara på nätet?
Finsn i butiker oxå. Här finns det på Barnenshus tex... Å så finns ju en massa återfäörsäljare här som säkert kan visa dig :-) Är bra att få lite hjälp i början, annars finns nog risken att man känner sig helt vilse bland alla meter tyg :wink:
Användarens profilbild
Av Gekko
Då ska jag sticka förbi Babyproffsen nästa gång jag är i närheten. Det är ju ingen brådska, babyen är inte beräknad komma förrän nyårsafton.
Känner du Florin (eller någon annan?) till någon lämplig trikå? Annars börjar jag ju med fleece. Och kanske en i flanell också, det är ju ett jättehärligt material även om det inte är elastiskt... :D
Av jesnys
Jag har en i fleece hemma som jag fick av en kompis som syde en till mig när vi fick K, tar med den när vi träffas till Älgjakten, så kan du antigen rita av den eller låna den.

manmademm.blogspot.com
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?