Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lydia
För något år sen (?) såg jag en tråd här om en hemagjord ringsjal som passade super till dop!
Den var vit och hade sånt där klassiskt band på (som är som utstansade "blommor" med rosa eller blå kant.

Är det någon som har en aning om vad jag babblar om? :lol: Och är det någon som kan hitta bilder på de ringsjalarna? :roll:

Nova-Li ska döpas om en månad så jag tänkte göra en liknande ringsjal..
Användarens profilbild
Av Lydia
ingen? :roll:
Användarens profilbild
Av zmurfan
Var det något år sedan så är de bilderna borta från sjalbarn i vilket fall.
(kraschen häromsistens du vet)

Enda ringsjal till dop jag kommer på som var hemsydd var diddeldis fina sidenringsjal. Lånar bilden från edenbaby. Bild

Annars kommer jag inte på någon hemgjord ringsjal till dop, tyvärr.
Användarens profilbild
Av Lydia
zmurfan skrev:Var det något år sedan så är de bilderna borta från sjalbarn i vilket fall.
(kraschen häromsistens du vet)

Enda ringsjal till dop jag kommer på som var hemsydd var diddeldis fina sidenringsjal. Lånar bilden från edenbaby. Bild

Annars kommer jag inte på någon hemgjord ringsjal till dop, tyvärr.
nej tyvärr. den var vit (med sånt där band på som jag inte kunde förklara :lol: ). såg mer ut som en dopklänning liksom :lol:
Användarens profilbild
Av Marion
Menar du något i den här stilen?
Bild

Titta in på www.oopababy.com för inspiration, jag själv gillar den här t ex:
Bild
Användarens profilbild
Av Lydia
Marion skrev:Menar du något i den här stilen?
Bild

Titta in på www.oopababy.com för inspiration, jag själv gillar den här t ex:
Bild
tack för bilderna, fina!
Nej det var inga såna. Hmm, ska se om jag kan få till en bild här hemma på det bandet jag tänkte på..
Användarens profilbild
Av Totte
Lydia: jag trådkapar lite :oops: har lite frågor kring ämnet dopringsjal. Har du eller någon annan svar eller funderingar så tar jag tacksamt emot dem!

Går här nämligen i samma tankar--dvs fin ringsjal till dopet om en månad! Jag är mer inne på en sidenringsjal däremot. Men, jag har några frågor som jag känner behöver besvaras innan jag rusar iväg och handlar tyg och syr: hur funkar det med dopklänningen? när före/under/efter dopet har du tänkt att ringsjalen ska komma till användning? (det är kanske tur att det inte finns några dumma frågor...)

Tror jag vet vilken dopringsjal du har en bild av i huvudet, och jag tror jag vet vad du menar för sorts band. Tar och surfar lite jag också så får vi se vad jag kan hitta :wink:
Användarens profilbild
Av Lydia
Måsen: trådkapa på du! :D

Jag vet inte riktigt när den kommer att behövas, men kanske efter själva "huvudblötningen" :lol: (egentligen vill jag bära henne själv i kyrkan, jag tyckte det kändes fel att jag/vi inte bar Hanna..).
Och sen efteråt funkar det ju bra med ringsjal, även om hon har klänningen på sig :)

Jag sydde en (jadegrön) sidenringsjal till ett bröllop nyligen men jag var tvungen att skarva den och det blev inte så snyggt, så jag vet inte om jag vill ha den till dopet.
Användarens profilbild
Av Totte
Vem bar Hanna om inte du gjorde det? Vi har ju klarat av två dop hittills och det har varit jag eller pappan som burit. Håller med om att det känns bäst!!

Frågan om dopklänningen har väl delvis med tygsläthet att göra. Vet hur makens moster kämpade med stärkelse när Alva skulle döpas för det skulle ju vara så slätt så slätt. Hör kanske till saken att vi har en släkt-dopklänning i linne , och det går ju knappt att ta på den utan att den ser ut som ett dragspel--tänk då en tur ner i ringsjalen :roll:

Vad synd att du inte blev nöjd med skarven när du sydde. Det låter så vackert med jadegrönt siden :loving:
Användarens profilbild
Av Lydia
Ahh, ja med linneklänning så är det ju lite annorlunda. Vi har sån där vit med massa "hål" i :lol:

Nu har jag tagit kort på "banden" förresten:
Bild

Funderar på vart på sjalen de är snyggast att ha?

Det var Hannas fadder/gudmor (min syster) som bar henne på dopet, iaf den mesta tiden.
Vad bra att ni har burit era barn själva, då vågar jag också göra det med Nova-Li :lol:
Användarens profilbild
Av Totte
Marion skrev: Bild
funderade på den här, skulle det funka att göra ungefär likadant i nederkant fast använda dina band? Tänker att det iof blir pilligt om det känns viktigt att hålen i banden "syns", dvs att det inte ligger ovanpå ringsjalstyget utan att du "ser igenom" banden. (gick det där att förstå?!)
Användarens profilbild
Av Totte
ELLER längs med hela ena kanten av sjalen, och sen se till att den kanten syns?
Användarens profilbild
Av Lydia
Man behöver nog inte kunna se hålen.

*funderar vidare hur jag ska sätta banden*
Användarens profilbild
Av Lydia
Totte skrev:ELLER längs med hela ena kanten av sjalen, och sen se till att den kanten syns?
Ja, om man sätter bandet en liten bit ner från kanten så är det nog lättare att den syns (och ha den "uppåt", inte under benen på bebis).
Användarens profilbild
Av Totte
Lydia skrev:
Totte skrev:ELLER längs med hela ena kanten av sjalen, och sen se till att den kanten syns?
Ja, om man sätter bandet en liten bit ner från kanten så är det nog lättare att den syns (och ha den "uppåt", inte under benen på bebis).
Precis så menade jag :D Lycka till med projektet!! Jag får fundera vidare :wink: (mao nu går jag och lägger mig)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?