Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså, nu har jag äntligen skrapat ihop så mycket pengar att jag kan köpa en overlock-maskin. Nu inträder nästa problem att välja vilken jag ska köpa.

Jag är nere på 3 alternativ och de olika alternativen har sina fördelar och nackdelar.

Alterantiv nr1 - Janome 644 ca 4000 kr
Den maskin som sydde sämst av de jag har testat. Stort tillbehörsset, bl a 50 trådrullar, nålar mm inkluderat. Lagom prisklass egentligen, men jag vill inte riskera att bli missnöjd att jag inte kostade på mer i efterhand. Köper från England

Alternativ nr2. Husqvarna Huskylock 905 ca 4800 kr
Köper med rabatt via en kompis. Syr bra. Har en Husqvarna sedan tidigare, men har inga särskilda känslor för denna maskin. Från Sverige

Alternativ nr3. Pfaff 4842 ca 6000 kr
Den jag känner mest för. Stadig, syr snyggt, känns rejäl. Innehåller rejält tillbehörspaket. Köper från England. Dyrast av alla. Tänk om jag inte syr så mycket som jag tror att jag ska sy, kommer att gråta blod om jag inser att jag har lagt ut pengar i onödan.

Tja. Hur väljer man?? Den man känner mest för, men som är dyrast, eller nöjer sig med en enklare och kan riskera att vara missnöjd för att man inte kostade på en extra tusenlapp... Santliga tre har ungefär samma funktioner, så där skiljer inget åt.

//Kaja
Användarens profilbild
Av annemi
Svårt att råda,men jag skulle välja den jag känner mest för :roll:

Köpte en symaskin för några år sen som jag egentligen inte "kände" för, jag gillade inte alls att sy på den, bara svor o blev sur :( . Då bytte jag till den jag egentligen ville ha, men som var en bra bit dyrare och då blev det genast kul att sy igen. Och jag har än idag inte ångrat att jag köpte den dyrare. (att jag sen har köpt en till symaskin är en annan historia)
Användarens profilbild
Av Kaja
annemi skrev:Svårt att råda,men jag skulle välja den jag känner mest för :roll:

Köpte en symaskin för några år sen som jag egentligen inte "kände" för, jag gillade inte alls att sy på den, bara svor o blev sur :( . Då bytte jag till den jag egentligen ville ha, men som var en bra bit dyrare och då blev det genast kul att sy igen. Och jag har än idag inte ångrat att jag köpte den dyrare. (att jag sen har köpt en till symaskin är en annan historia)
Lite så jag resonerar också. Det blir dyrare att köpa EN maskin än två, men det är ju inte SÄKERT att man ångrar sig...

//Kaja
Av FiaLisa
Köp den du känner för om du har pengarna. Svedan av att betala mycket går över fortare än svedan över att sy på en maskin du egentligen inte ville ha.
Av Corpset
Jag tror det är större chans att syglädjen infinner sig på en maskin du verkligen vill ha. Om du köper en maskin för 4000 som du knappat använder och syglädjen inte infinner sig så är det bra mycket dyrare än något som faktiskt får dig att komma igång och sy, även om den kostar 2000kr mer. :)
Användarens profilbild
Av Helen
Jag har en Pfaff jag köpte för många år sen. Den är jag kompis med.
Det tog lite tid innan jag blev kompis med den, men det var mest ovana tror jag.
Baby Heavens bindor är producerade på en Pfaff! :wink:

Måste du byta strömkontakt eller ha mellankontakt ( omvanlingskontakt) om du handlar från England?
Användarens profilbild
Av Kaja
Helen skrev:
Måste du byta strömkontakt eller ha mellankontakt ( omvanlingskontakt) om du handlar från England?
Japp. Men gubben är elingenjör så det borde inte bli några problem...

//Kaja
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag köpte en 744D för under 4000:- inkl frakt från england (+ tråd&sax-kitet du talar om) och är supernöjd! (Janome my lock alltså. :wink: ) Tycker jag fick bra valuta för pengarna.

Här i sverige har jag sett den maskinen för runt 5.500:-

Jag gillar Janomes maskiner, har en "vanlig" sådan också som är toppen!

De andra maskinerna vet jag inte så mycket om. Jag provade en 744D i symaskinsbutiken här i sverige innan jag beställde den från england och tyckte den sydde väldigt bra. :) Så jag är väldigt nöjd!
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tycker du ska köpa den du gillar mest, om du har pengarna.
Användarens profilbild
Av florin
Jag tycker du ska kpa den du gillar bäst!

Jag skulle dock Iinte köpa någon annan maskin än min Janome 644D även om de(tex pffafen) kostade lika mycket. Min syr jätte fint och är så lätt att ställa in :D Aldig haft problem med den.
Användarens profilbild
Av sofiutane
Jag var in och kikade o provkörde några maskiner och då sa de att janome är typ huvudtillverkare åt både pfaff och husqvarna. Inte för att det säger så mycket, men ändå. Jag tycker att janomen jag testade var skönast att sy med. Gick tystare och stadigare på nåt sätt. Den står högst upp på min önskelista i jul. Undra om jag blev ännu mer sugen då de hade ett paket erbjudande med en vanlig symaskin också som man skulle tjäna 1500:- på. Buhu att man ska vara så fördömt pank jämt.
Men annars tycker jag att du ska köpa den du själv kände mest för.
Användarens profilbild
Av Innana
Köp den du gillar och sälj den igen om du ångrar dig! Det är nog inga som helst problem, och då har du fortfarande pengar över att köpa någon av de andra även om du sålt för lite mindre pengar än vad du gav...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?