Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av cocine
V for ju till dagis med pappa imorse så jag har nu suttit och sytt klart lite saker som blivit liggandes..
Fick nytt tyg från krabat eftersom mitt blev missfärgat i tvätten.. Leverantören som skulle ge mig nytt tyg var otrevlig och hade inte kvar tyget jag ville ha :( så jag sa att han kunde skicka vilket som bara det var lite "pojkaktiga" färger..
Här är resultatet:
Bild

Sen en tröja/skjorta som passar till velourbyxorna jag sydde förra veckan.
Bild

Och så en vindtät hätta fodrad med fleece. Kände att jag behövde göra den i blått då han bara har röda utekläder.
Bild

Nu är min pojke en liten färgklick :D
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
Snyggt! Jag vill också hinna sy dagiskläder! ÄR det eget mönster på mössan och skjortan+
Användarens profilbild
Av cocine
Fru Johansson skrev:Snyggt! Jag vill också hinna sy dagiskläder! ÄR det eget mönster på mössan och skjortan+
Yes, mössmönstret kan du låna om du vill men tröjmönstret är jag inte nöjd med ännu 8)
Av eamane
Jättefina kläder!
Användarens profilbild
Av Annika80
Åh vad fint! Jag funderar på att sy ett par byxor i turkost stretchfrotte?, för min maskin verkar för tillfället gå med på att sy i tråkå, en vinterhätta har jag också planer på, ska bara hitta nåt bra tyg att ha på utsidan
Användarens profilbild
Av Fru Johansson
cocine skrev:
Fru Johansson skrev:Snyggt! Jag vill också hinna sy dagiskläder! ÄR det eget mönster på mössan och skjortan+
Yes, mössmönstret kan du låna om du vill men tröjmönstret är jag inte nöjd med ännu 8)
:tumsup: jag har nog köpt en beg. overlock, får den nästa vecka om jag har tur... vi kan bytlåna :D
Användarens profilbild
Av Anso
Himla snyggt! Mössan såg jättesmart ut!

Men du, vem var det som var otrevlig? Någon på Krabat eller var det någon annan? Jag har stött på några riktigt otrevliga personer som jobbar i deras affärer så jag vågar knappt ringa dem eller gå in där igen. Däremot så är ägaren och deras personal på lagret/huvudkontoret urgulliga och så hjälpsamma!! Gissa om jag är kluven till deras affär. Men snygga tyger har de. Vilket tyg var det förresten som färgade? (Funderar på att köpa lite tyg ifrån dem snart trots allt)
Av magda_
Snyggt!
Duktig du är. Byxmönstret, hur har du ritat det själv?
Har försökt men det går inte.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Å, så fina byxor!

I den affären som säljer krabat i göteborg är tanterna mongo-otrevliga :evil:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Åh, så mycket fint! verkligen "pojkfärger" på byxorna :wink: :lol:
Av magda_
Kan man beställa krabat tyg från internet, eller måste man uppsöka en butik? Bara lite nyfiken.
Användarens profilbild
Av Anso
magda_ skrev:Kan man beställa krabat tyg från internet, eller måste man uppsöka en butik? Bara lite nyfiken.
Det går att skicka efter men de har inga tyger på internet så det krävs nästan att man vet hur deras tyger ser ut. De har rätt många olika färger så det blir svårt att be dem rabbla upp vad de har hemma. Hmmmm, vi kanske ska göra en tråd om det och lägga in kort på deras tyger? JAPP, det gör vi! :D
Användarens profilbild
Av Bina
ernamalin skrev:Åh, så mycket fint! verkligen "pojkfärger" på byxorna :wink: :lol:
:iagree: SUPERFINT
Användarens profilbild
Av Eulalia
Jättefint :app: !
Användarens profilbild
Av cocine
Anso skrev:Himla snyggt! Mössan såg jättesmart ut!

Men du, vem var det som var otrevlig? Någon på Krabat eller var det någon annan? Jag har stött på några riktigt otrevliga personer som jobbar i deras affärer så jag vågar knappt ringa dem eller gå in där igen. Däremot så är ägaren och deras personal på lagret/huvudkontoret urgulliga och så hjälpsamma!! Gissa om jag är kluven till deras affär. Men snygga tyger har de. Vilket tyg var det förresten som färgade? (Funderar på att köpa lite tyg ifrån dem snart trots allt)
Dom som jobbade på krabat var supertrevliga,( tror det var ägaren å en till jag pratade med) det var deras tygleverantör som var otrevlig..
Jag hade det där bredrandiga grön/turkosa, tror det heter Lime, den ena randen blev 2delad när jag tvättade det så nu är det en bred grön rand och en smal lila och en smal turkos..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?