Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pyron
Det som tar tid är att spänna tyget och byta. MEn man klarar det nog på en kväll. Att brodera tar inte så lång tid, inte monogram iallafall.
Användarens profilbild
Av nennie81
Pyron skrev:Det som tar tid är att spänna tyget och byta. MEn man klarar det nog på en kväll. Att brodera tar inte så lång tid, inte monogram iallafall.
Klarar man att brodera så många på en kväll :shock: trodde att man typ skulle palla max 10 på en kväll... spänna och byta tyget borde man ju bli haj på efter 10-15 servetter iaf :wink:

hmm jag ska önska mig en "vanlig" maskin när jag fyller år... kanske ska önska mig en som klarar av både att sy och brodera istället
Användarens profilbild
Av annemi
Är det ett krångligt monogram?

Tror inte det räcker med en kväll.
Tyget ska ju spännas fast o monogrammet ska placeras på rätt ställe osv. Det är lite pilligt kan jag tänka mig.

Sen är ju fråga vilken typ av fil du har, olika maskiner behöver olika filtyper för att kunna brodera. Och har du "bara" en .bmp eller likn så måste man ju också stygnsätta och det tar också tid om det ska bli riktigt bra.
Användarens profilbild
Av Lydia
Du behöver inte köpa ett gäng vita IKEA-tygservetter :wink: (har kvar från bröllopet. Ska spara några men inte 60 stycken..). Och champangeglas, ljushållare mm :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av nennie81
Lydia skrev:Du behöver inte köpa ett gäng vita IKEA-tygservetter :wink: (har kvar från bröllopet. Ska spara några men inte 60 stycken..). Och champangeglas, ljushållare mm :roll: :lol:
Va har ikea tygservetter? måste spana 8) om ljushållarna hade varit kandelabrar hade jag varit på 8)
Användarens profilbild
Av nennie81
annemi skrev:Är det ett krångligt monogram?

Tyget ska ju spännas fast o monogrammet ska placeras på rätt ställe osv. Det är lite pilligt kan jag tänka mig.

Sen är ju fråga vilken typ av fil du har, olika maskiner behöver olika filtyper för att kunna brodera. Och har du "bara" en .bmp eller likn så måste man ju också stygnsätta och det tar också tid om det ska bli riktigt bra.
monogrammet e inte ens fixat ännu så det skulle ju kanske gå att ordna så att det blev rätt fil... vad för fil är rätt???
Användarens profilbild
Av Lydia
Jaa, de har tygservetter, såna där vanliga vita som ser lite rutiga ut om du fattar :oops: De är fina och klassiska.. Fast vi klippte bort tvättlapparna på alla så de skulle bli snyggare :lol:

Nej tyvärr inga kandelabrar, det är vanliga såna där värmeljushållare!
Användarens profilbild
Av nennie81
nennie81 skrev:
Lydia skrev:Du behöver inte köpa ett gäng vita IKEA-tygservetter :wink: (har kvar från bröllopet. Ska spara några men inte 60 stycken..). Och champangeglas, ljushållare mm :roll: :lol:
Va har ikea tygservetter? måste spana 8) om ljushållarna hade varit kandelabrar hade jag varit på 8)
hmm såg dem nu... egentligen fel färg men om priset är rätt så :roll:
Av FiaLisa
nennie81 skrev:

monogrammet e inte ens fixat ännu så det skulle ju kanske gå att ordna så att det blev rätt fil... vad för fil är rätt???
Det beror på vilken symaskin du har. Det finns program för att stygnsätta bilder men jag tror att det är rätt knepigt att få det snyggt. Om du har en stygn-fil i fel format går det nog att konvertera till annat format men jag har dålig koll på vilket eller vilka program som kan sådant.
Användarens profilbild
Av annemi
FiaLisa skrev:
nennie81 skrev:

Det beror på vilken symaskin du har. Det finns program för att stygnsätta bilder men jag tror att det är rätt knepigt att få det snyggt. Om du har en stygn-fil i fel format går det nog att konvertera till annat format men jag har dålig koll på vilket eller vilka program som kan sådant.
Precis!
Det är olika filer för olika symaskiner. Konverteringsprogram har jag (finns också gratis på nätet) men det inte alltid det blir toppenbra.

Har du nån skiss på monogramet?
Av FiaLisa
annemi skrev:Konverteringsprogram har jag (finns också gratis på nätet) men det inte alltid det blir toppenbra.
Vilket program är det och var hittar man det? Jag har i och för sig program så jag klarar mig men är ändå nyfiken.
Användarens profilbild
Av nennie81
annemi skrev:
FiaLisa skrev:
nennie81 skrev:

Precis!
Det är olika filer för olika symaskiner. Konverteringsprogram har jag (finns också gratis på nätet) men det inte alltid det blir toppenbra.

Har du nån skiss på monogramet?
Nej inte ens en skiss har jag ännu... :oops: bara en liten idé på hur det ska se ut 8) Ett upphöjt A, ett & i mitten, och ett nersänkt M
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?