Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Tagit mig i kragen och köpt tyg tillsammans med en kompis, nu ska vi sy varsin långsjal i vävt tyg. (Hon har börjat med sjal pga mig och hon har redan sytt en i lakansväv som blev bra :) )
Själv har jag ju knappt sytt sen syslöjden, men fålla kanterna lär jag väl i alla fall klara :lol:
Så här ser tyget ut, funderar på att färga i någon snygg färg...
Bild
Bild
Senast redigerad av zero.sara den sön sep 16, 2007 12:29, redigerad totalt 1 gånger.
Av eamane
Det där blir säkert gôrsnyggt! Actionbild sen? :)
Användarens profilbild
Av Anso
Åh, det blir nog ännu häftigare om du färgar men även svart/vitt är ju jättefint!!

Bilder på barn i sjalen skulle sitta fint!
:D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Louisa (bomullstyg) från Jysk
Användarens profilbild
Av zero.sara
Actionbild kommer när jag varit hemma hos mormor och sytt. ( min symaskin fungerar inte som den ska)
Användarens profilbild
Av zero.sara
annelie skrev:200 för en 5-metare :wink:
Exakt :D och jag ska ju bara ha halva så 100 kr sjalen känns som väldigt billigt!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Såg att du hade det under "sjaltyg" på din sida annelie. Och så fick jag syn på dom grymt snygga dagisväskorna igen... Nåja, börjar med sjalen och får se var det slutar :)
Användarens profilbild
Av aspen
zero.sara skrev:Såg att du hade det under "sjaltyg" på din sida annelie. Och så fick jag syn på dom grymt snygga dagisväskorna igen... Nåja, börjar med sjalen och får se var det slutar :)
tackar :rodna:

jag tror det är ruskigt bra till sjal, verkar vara vanligt vävt i det svarta och diagonalvävt i det vita (går det?)

vill jättegärna se om du färgar. berätta hur du gör oxå :-)
Användarens profilbild
Av linafelicia
annelie skrev: jag tror det är ruskigt bra till sjal, verkar vara vanligt vävt i det svarta och diagonalvävt i det vita (går det?)
Jag tror det skulle bli konstigt i skarvarna mellan färgerna då. Är det inte så att det bara syns tydligare i det vita, det brukar vara svårt att se i svart.

Jag tror den hade blivit snygg om man färgat den limegrön. Lime+svart är så snyggt :heart:
Användarens profilbild
Av aspen
linafelicia skrev:
annelie skrev: jag tror det är ruskigt bra till sjal, verkar vara vanligt vävt i det svarta och diagonalvävt i det vita (går det?)
Jag tror det skulle bli konstigt i skarvarna mellan färgerna då. Är det inte så att det bara syns tydligare i det vita, det brukar vara svårt att se i svart.

Jag tror den hade blivit snygg om man färgat den limegrön. Lime+svart är så snyggt :heart:
kanske, jag har tagit närbild på min som jag tänkte lägga ut när jag städat tillräckligt :wink:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Nu kommer lite livebilder efter att jag äntligen kommit iväg och lånat symaskin :) Lilltjejen har inte någon toppdag men log (mellan blixtarna :lol: ) :pc: Får bli fler bilder sen
Bild
Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?