Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
kan man sälja det?

dvs jag har börjat sticka en tröja till kickis, men den kommer bli för liten. Jag har garn osv att göra färdigt den, men jag kommer inte göra färdigt den då jag ser att den kommer bli för liten och det tycker jag känns trist å lägga pengar på.

Därför undrar jag...tror ni det går å sälja? nån som e intresserad här? den e brun med rosa dots. montering och 1½ ärm kvar. fram och bakstycke klara.

Tar såklart bild om nån e intresserad av den.
Har inget mönster till den....därför den e för liten :wink: men man behöver inte va superhändig för att mäta sig till måtten på ärmarna.

Jag är ingen stickardrottning (så skulle jag inte göra försmå kläder!) men inte nån riktig novis heller. Det finns misstag, men på det hela taget tycker jag det är helt okej kvalite på det som e stickat, det får ju avgöras utifrån bilder då...

Skickar med garn såklart till att göra den färdig..

ska bara tillägga att tröjan blir i strl 62/68. H har 68 nu men jag gillar när sticketröjor e lite stora, plus att jag vill ha för henne å växa i å det blir inte denna...
Användarens profilbild
Av MuuM
Vad är det för garn? Det kan ju vara intressant att repa upp och göra om...

/MuuM
Användarens profilbild
Av Panakeia
Muuminmamman skrev:Vad är det för garn? Det kan ju vara intressant att repa upp och göra om...

/MuuM
inget exlusivt, vanligt acrylgarn, vill du sticka en annan tröja i det kan du köpa nystan av mig istället tror jag. Har endel liggnade...
Användarens profilbild
Av MuuM
Panakeia skrev:
inget exlusivt, vanligt acrylgarn, vill du sticka en annan tröja i det kan du köpa nystan av mig istället tror jag. Har endel liggnade...
Ah, tack. Akrylgarn har jag också lite för mycket liggande av, så jag hoppar. :-)

/MuuM
Användarens profilbild
Av Lydia
Kan du inte sticka klart ärmarna, så får köparen sätta ihop tröjan? 62/68 blir för smått för min "lilla" också.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Lydia skrev:Kan du inte sticka klart ärmarna, så får köparen sätta ihop tröjan? 62/68 blir för smått för min "lilla" också.
fast monteringen tar ju ingen längre tid? det är ju stickningnen som tar tid!
Användarens profilbild
Av Lydia
Panakeia skrev:
Lydia skrev:Kan du inte sticka klart ärmarna, så får köparen sätta ihop tröjan? 62/68 blir för smått för min "lilla" också.
Sant, men man brukar väl sticka olika hårt från person till person, så det kanske är svårt att få det bra om man övertar en nästan färdig tröja? Ähh, jag vet inte, jag kan ju inte ens sticka :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Lydia skrev:
Panakeia skrev:
Sant, men man brukar väl sticka olika hårt från person till person, så det kanske är svårt att få det bra om man övertar en nästan färdig tröja? Ähh, jag vet inte, jag kan ju inte ens sticka :lol: :lol:
Jo, visst är det så. Jag hade nog hellre köpt en färdigstickad om du frågar mig :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
melon skrev:
Lydia skrev:
Panakeia skrev:
Jo, visst är det så. Jag hade nog hellre köpt en färdigstickad om du frågar mig :wink:
vad kan man sälja en sådan för då rå?

de e ju rätt mycket jobb när man inte stickat så mycket...?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Sticka färdigt den och spara den. Så får du ge bort den till någon som fått barn.
Användarens profilbild
Av Lydia
mammahappy skrev:Sticka färdigt den och spara den. Så får du ge bort den till någon som fått barn.
Bra idé tycker jag!
Användarens profilbild
Av Fryle
Sådana halvfärdiga projekt ser man ofta på loppis och Tradera. Se bara till att lägga alltihop tillsammans i en försluten påse om du ger till loppis, så delarna inte kommer från varandra. Du kan ju också höra dig för i bekantskapskretsen om någon vill göra den färdigt ifall du inte själv orkar, så kan den sedan ges bort till någon som fått en liten.
Användarens profilbild
Av Panakeia
Fryle skrev:Sådana halvfärdiga projekt ser man ofta på loppis och Tradera. Se bara till att lägga alltihop tillsammans i en försluten påse om du ger till loppis, så delarna inte kommer från varandra. Du kan ju också höra dig för i bekantskapskretsen om någon vill göra den färdigt ifall du inte själv orkar, så kan den sedan ges bort till någon som fått en liten.
blir sånnt sålt på tradera eller läggs det bara ut?
Användarens profilbild
Av melon
Panakeia skrev:
melon skrev:
Lydia skrev:
Panakeia skrev:
vad kan man sälja en sådan för då rå?

de e ju rätt mycket jobb när man inte stickat så mycket...?
Tyvärr är det väl sällan som man ens får tillbaka för garnkostnaden, handarbete är inte mycket värt nu för tiden :roll:

Då tyckte jag mammahappys idé var bra, sticka färdigt och ge bort den till någon annan. Se det som att du sparar de kronorna du annars hade lagt på en köpt present! (Hemmastickat brukar vara en mycket uppskattad present, inte många som har tid för det numera. )
Användarens profilbild
Av Fryle
Panakeia skrev:
Fryle skrev:Sådana halvfärdiga projekt ser man ofta på loppis och Tradera. Se bara till att lägga alltihop tillsammans i en försluten påse om du ger till loppis, så delarna inte kommer från varandra. Du kan ju också höra dig för i bekantskapskretsen om någon vill göra den färdigt ifall du inte själv orkar, så kan den sedan ges bort till någon som fått en liten.
blir sånnt sålt på tradera eller läggs det bara ut?
Om allt blir sålt vet jag ju inte, men jag har sett vuxenkoftor i ullgarn, där det fattades ärmar eller så, men garnet till dem ingick och de auktionerna hade bud. Sedan ligger ju akrylgarn inte lika bra till. I gengäld brukar barnsaker sälja bättre än vuxensaker.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?