Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Undrar bara vilka mått docksjalarna brukar ha? Tänkte nämligen sy en åt Joy nu..hon har en provisorisk som hon vill bära sin "bäbis" i ofta. Men den är lite för kort för att få till ordentliga knytningar...
Senast redigerad av mejamy den sön sep 09, 2007 18:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag hade en 3,5-meters ElComal och den funkade perfekt för x-omslut för Jakob. Den var så tunn i tyget att det inte gjorde något att det var full bredd på den.

//Kaja
Användarens profilbild
Av mejamy
Tack Kaja! :D Nu har jag sytt en docksjal som är 3,55 m lång och 36,5 cm bred. Och med sneddade ändar och allt! Så nu kan hon sjala sina dockor så mycket hon vill! :)
Användarens profilbild
Av mejamy
Alltså maken har tagit ur minneskortet ur kameran, och han sover nu...men jag ska fixa en bild senare ikväll. Hoppas sjalmamman vill ställa upp som sjalmodell bara :lol:
Användarens profilbild
Av Korp
Fint!
3,5 m :shock:
Jag försökte fråga om längd på docksjalar men tråden dog :(
så jag försökte tänka logiskt och kom fram till att eftersom 4,2 räcker för mig som är 1,60 så borde 2,6 vara lagom för min 1-metersdotter. Så jag hoppas att den räcker någorlunda i alla fall.

Det är en fyraårspresent så jag får vänta en vecka till innan jag får veta.
Användarens profilbild
Av mammahappy
wow vad fin!!
Användarens profilbild
Av Bina
Gulligt! :heart:
Användarens profilbild
Av mejamy
Korp skrev:Fint!
så jag försökte tänka logiskt och kom fram till att eftersom 4,2 räcker för mig som är 1,60 så borde 2,6 vara lagom för min 1-metersdotter. Så jag hoppas att den räcker någorlunda i alla fall.

Ja alltså med 3,5 meter har man god marginal. Med omslutetX som jag knöt på dem nu, hade de ganska långa ändar hängande fram på magen båda två. Så 2,60 går nog det med!
Användarens profilbild
Av Livsglädjen
Korp skrev:Fint!

Ja, själv så lånade min son vår 2,7-m BäraBarn-sjal och det fungerade ju utmärkt (trots att den kanske är för bred för att vara "perfekt").
Användarens profilbild
Av mejamy
Såg bara att du Livsglädjen (vilket härligt nick föresten) är från Bredbyn! Som fd Domsjöbo och som fd klasskamrat till bredbybor blir jag allt lite varm om hjärtat :lol:

Så hej, från en fd norrlänning :hello: :wink:
Av eamane
Åh vilken fin docksjal!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?