Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken vikning på ringsjalen

Full bredd utan vikning
13
46%
Halv bredd (enl Ansos beskrivning t ex)
9
32%
Solfjädersvikning
6
21%
Användarens profilbild
Av Anso
:lol: :lol: :lol:
Jag måste ju rösta på "min" vikning i alla fall. Har provat att inte vika alls och då har tyget en liten tendens till att skära in i min hals tycker jag, avlastar inte lika bra. Vik, vik, vik, nåla, nåla, pröva, pröva! :D
Användarens profilbild
Av Mia
Ringo-vikningen!!! Absolut!
Användarens profilbild
Av Anso
Mia skrev:Ringo-vikningen!!! Absolut!
Eller naturligtvis Ringovikningen - precis lika skön som "min"! :lol:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Hur ser ringovikningen ut då? Eller är det en hemlis?
Användarens profilbild
Av diddeldi
åh vad svårt att välja. jag har tyckt ingen vikning alls innan, men igår sydde jag en med anso-vikningen och den blev ju jättebra! kan man inte få rösta på två olika? :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Erik&Idasmamma
Har bara provat min hemsydda ringsjal med Anso-vikning. Den funkar finfint :)

Katarina m Erik-02 & Ida-05
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Solfjädersvikning, blir jätteskönt på axeln
Användarens profilbild
Av Anna
Halv bredd, men med bara ytterkanterna in måt mitten en gång och sedan sy tycker jag är bäst.
Användarens profilbild
Av Key
Solfjäder är min favvo! :) Har sytt en själv med speglad, symmetrisk solfjäder och har en som Helen sytt med "vanlig" solfjäder. Egentligen har jag inte alls något belägg för att den skulle vara skönare eller så, jag tycker mest den är snyggast - har inte ens provat nån annan sort :oops: .
Användarens profilbild
Av tinaw
-mayaWrap-vikningen är inte med-. Inte för att jag testat den, men iaf. Jag gillar helt utspridd mest

vild noa i famnen ursäkta stavningen /T
Av ego
Hmm..hur gör man när man "syr fast" ringarna vid full bred utan vikning?? Sorry, att jag ställer fråga mitt i omröstningen :?
Användarens profilbild
Av diddeldi
ego skrev:Hmm..hur gör man när man "syr fast" ringarna vid full bred utan vikning?? Sorry, att jag ställer fråga mitt i omröstningen :?
det är inte så svårt. man bara trär på ringarna på tyget och sen syr fast kanten ca 20 cm längre ner på tyget. ringarna hänger alltså lösa i den "ögla" som bildas. vet inte om det här var nån bra förklaring precis :roll: . men det är alltså så enkelt det bara kan bli.
Användarens profilbild
Av Ester
vilken är den med full bredd?

bild?

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?