Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ernamalin
Har en Huskylock 901 den går loss på ungefär 3995:- :wink:

Har ingen erfarenhet av overlock sedan tidigare så jag ska väl inte uttala mig för mycket men den är lätt och funkar till det jag gör.
Användarens profilbild
Av florin
Kika på bergaliden.se. Jga har hört mycket bra om den den senaste månaden!

Jag har e Janome My Lock 644D och det är en jätte bra maskin! Snabb, syr snyygt, lätt att ställa in för olika material, tar liten plats att förvara, stark motor. Janome är mycket maskin för pengarna :-D
Användarens profilbild
Av lotti
florin skrev:Kika på bergaliden.se. Jga har hört mycket bra om den den senaste månaden!
Det är ju en Helsingborgsaffär! :D Där köpte jag min begagnade älskade Husquarna 2000 för ett år sedan! Superfin service och så!!!! :D
Användarens profilbild
Av florin
lotti skrev:
florin skrev:Kika på bergaliden.se. Jga har hört mycket bra om den den senaste månaden!
Det är ju en Helsingborgsaffär! :D Där köpte jag min begagnade älskade Husquarna 2000 för ett år sedan! Superfin service och så!!!! :D
Å gratis frakt har de oxå :-)
Jag ska beställa en Janome Cover Pro därifrån så att jag kan sy snygga sömmar även utanpå plaggen :vågen:
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag tittar på att antingen köpa från symaskine.dk eller möjligen sewingmashinesdirect.co.uk. Då kan man för 4000 få ganska bra maskiner och måste inte köpa den allra billigaste. Danskarna har priskrig på sina maskiner och engelsmännen verkar vara billiga i vilket fall som, de skickar dessutom med en massa tråd, väskor och annat. Frakt tillkommer med ungefä 500 kr.

Tydligen så ska det inte vara SÅ stor skillnad mellan de olika modellerna rent tekniskt, men går man upp en storlek så får man starkare motor. Sedan skiljer det sig lite åt hur man trär dem och hur man sköter pressarfot och sånt. Själv är jag mest inne på en Pfaff just nu, men den sticker iväg i pris (4842 heter modellen, det finns billigare). Annars så är Husqvarna 905 inget dumt alternativ den heller. Eller Janome 644/744. Bernina 800 var det någon som var lyrisk över, men den har jag inte testat.

4-5-6000 så får du en bra maskin, vilken?? Tja. Jag har fått lika många svar som jag har frågat.

//Kaja
Användarens profilbild
Av elisabet
florin skrev:
Jag har e Janome My Lock 644D och det är en jätte bra maskin! Snabb, syr snyygt, lätt att ställa in för olika material, tar liten plats att förvara, stark motor. Janome är mycket maskin för pengarna :-D
HUr mycket kostar den?
Användarens profilbild
Av Kaja
elisabet skrev:
florin skrev:
HUr mycket kostar den?
Det beror på vem du frågar. 6000 är normalpris för den. Just nu så säljer min ÅF den för 4500 och Bergaliden toppar med 4200. Från england så kan man få den för 3500 inklusive väska, nålar, saxar och 50 rullar 1000-meters-tråd.

Fördelen med att köpa lokalt är ju att garantierna är lite lättare att lösa. De verkar vara väldigt dåliga på att låta vem som helst laga din trasiga maskin. Man MÅSTE få den lagad av den man köpte den av. Å andra sidan så köpte jag en maskin för fyra år sedan och den har gått som en klocka...

//Kaja
Användarens profilbild
Av florin
Tack Kaja! Märks att du har koll på overlockmaskinernas priser :lol:

Jag köpte min maskin beg på blocket och det var för snart 2,5 år sedan. Sedan dess har jag sytt så gott som dagligen och den har inte krånglat mer än en gång och då var det tråden det var fel på, tråden var uppspolad fel....
Kaja skrev:
elisabet skrev:
florin skrev:
HUr mycket kostar den?
Det beror på vem du frågar. 6000 är normalpris för den. Just nu så säljer min ÅF den för 4500 och Bergaliden toppar med 4200. Från england så kan man få den för 3500 inklusive väska, nålar, saxar och 50 rullar 1000-meters-tråd.

Fördelen med att köpa lokalt är ju att garantierna är lite lättare att lösa. De verkar vara väldigt dåliga på att låta vem som helst laga din trasiga maskin. Man MÅSTE få den lagad av den man köpte den av. Å andra sidan så köpte jag en maskin för fyra år sedan och den har gått som en klocka...

//Kaja
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag beställde en Janome 744D från www.sewingmachinesdirect.co.uk Levererad direkt till dörren på 5 dagar för under 4000:-! (Jag mailade min beställning på en söndag. På torsdagen ringde DHL och frågade när det passade att de kom!)
Dessutom skickar de med väska till maskinen, massor av trådrullar och ett saxkit!
Har bara bra att säga om dem. Smidigt och snabbt och prisvärt.
Användarens profilbild
Av florin
ZaZi skrev:Jag beställde en Janome 744D från www.sewingmachinesdirect.co.uk Levererad direkt till dörren på 5 dagar för under 4000:-! (Jag mailade min beställning på en söndag. På torsdagen ringde DHL och frågade när det passade att de kom!)
Dessutom skickar de med väska till maskinen, massor av trådrullar och ett saxkit!

Skulle jag köpa ny maskin idag skulle jag oxå köpa av dem! Risken att det blir fel på maskinen är ju minimal så jag skulel tycka att det var värt risken...
Användarens profilbild
Av ZaZi
florin skrev:
ZaZi skrev:Jag beställde en Janome 744D från www.sewingmachinesdirect.co.uk Levererad direkt till dörren på 5 dagar för under 4000:-! (Jag mailade min beställning på en söndag. På torsdagen ringde DHL och frågade när det passade att de kom!)

Skulle jag köpa ny maskin idag skulle jag oxå köpa av dem! Risken att det blir fel på maskinen är ju minimal så jag skulel tycka att det var värt risken...
Det var nån på forumet som hade lite småkrångel med sin maskin, men hon beskrev deras support som suverän. Därför vågade jag köpa av dem. Dessutom är ju prisskillnaden mot att köpa en ny 744D i Sverige så pass stor att det kändes värt det. jag visste ju också vilken maskin jag ville ha. Har en Janome sedan tidigare som jag är väldigt nöjd med.

Vad synd att jag inte visste att du var ute efter en cover pro. Jag hade ju en beg. på G nyss, men avstod. Har varken plats eller råd med ytterligare en maskin just nu. :roll:
Användarens profilbild
Av florin
ZaZi skrev:
florin skrev:

Det var nån på forumet som hade lite småkrångel med sin maskin, men hon beskrev deras support som suverän. Därför vågade jag köpa av dem. Dessutom är ju prisskillnaden mot att köpa en ny 744D i Sverige så pass stor att det kändes värt det. jag visste ju också vilken maskin jag ville ha. Har en Janome sedan tidigare som jag är väldigt nöjd med.

Vad synd att jag inte visste att du var ute efter en cover pro. Jag hade ju en beg. på G nyss, men avstod. Har varken plats eller råd med ytterligare en maskin just nu. :roll:
:cry: Jag försöker hitta beg men de är alltid sålda redan när jag ringer...
Användarens profilbild
Av ZaZi
florin skrev::cry: Jag försöker hitta beg men de är alltid sålda redan när jag ringer...
Ja men då ska jag hålla ögonen öppna för din räkning! :) Jag springer alltid på saker när jag inte behöver dem/har råd. :lol:
Användarens profilbild
Av Pyron
Jag har en janome 744D. Är kanonnöjd med den.

Jag skulle oxå vilja rekomendera bergaliden. Just nu har dom många fina på rean, +gratis frakt.

Sen kan du ju höra med en lokal försäljare ocm du inte kan få samma pris där, för då tjänar ju han lite på det och du får den direkt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?