Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elisabet
Jag ska sy en kappa med veckremsa men har aldrig gjort det, sedan ska jag sätta den på en gardinstång som inte ska synas med 4-fingerkrok glid.

Någon som har någon bra länk till hur detta ska göras eller som kan beskriva :mitvit:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag förstår inte riktigt problemet, är det inte bara att nåla fast den och sy? Det har jag gjort, men för många herrans år sedan, så jag minns inte om det var något särskilt med det. Man får ha några centimeter tyg ovanför, så täcker det gardinstången. Mät lite, så du ser hur mycket som krävs.

Sedan är det ibland så att veckbandet och gardintyget kan krympa lite olika vid tvätt, beroende på vilka material man valt. Kanske kan det vara en bra idé om båda är tvättade innan man syr.
Användarens profilbild
Av elisabet
Fryle skrev:Jag förstår inte riktigt problemet, är det inte bara att nåla fast den och sy? Det har jag gjort, men för många herrans år sedan, så jag minns inte om det var något särskilt med det. Man får ha några centimeter tyg ovanför, så täcker det gardinstången. Mät lite, så du ser hur mycket som krävs.

Sedan är det ibland så att veckbandet och gardintyget kan krympa lite olika vid tvätt, beroende på vilka material man valt. Kanske kan det vara en bra idé om båda är tvättade innan man syr.
Tack :!: Är super novis.....därav frågan :wink: Men ska man sy på maskin och syns då två sömmar på utsidan :?:
Användarens profilbild
Av Fryle
elisabet skrev:Är super novis.....därav frågan :wink: Men ska man sy på maskin och syns då två sömmar på utsidan :?:
Ja, man frågar ju för att man vill veta, jag blev bara osäker på om jag uppfattade frågan rätt. Man nålar fast remsan och syr på maskin. Då syns två sömmar. Annars får du sy på veckbandet i enkelt tyg först och sedan vika ner fållen och sy fast den. Detta blir mindre stadigt och är krångligare, men bara en söm blir synlig. Med rätt färg på tråden kommer sömmarna inte att störa.
Användarens profilbild
Av elisabet
Fryle skrev:
elisabet skrev:Är super novis.....därav frågan :wink: Men ska man sy på maskin och syns då två sömmar på utsidan :?:
Ja, man frågar ju för att man vill veta, jag blev bara osäker på om jag uppfattade frågan rätt. Man nålar fast remsan och syr på maskin. Då syns två sömmar. Annars får du sy på veckbandet i enkelt tyg först och sedan vika ner fållen och sy fast den. Detta blir mindre stadigt och är krångligare, men bara en söm blir synlig. Med rätt färg på tråden kommer sömmarna inte att störa.
TACK :!:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?