Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har sytt en carmen sele (tidigare visad på bild) men hade bara skumgummi som vaddering som blev för klent. har nu sprättat, inhandlat liggunderlag och stoppat i istället.
Men :shock: då får den inte plats under pressarfoten, jo den går precis trycka in, men foten åker inte ner och det blir inga stygn :?
Ska jag behöva sy fast spännena för hand? Eller kan man sy utan pressarfot, eller byta pressarfot?
Eller ja hur gör man?
Exiteme du har ju sytt en hel hög selar, hur har du gjort?
:help:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag dydde på spännena i tyget först och gjorde en liten typ påse där jag tröck in liggunderlaget och sen sydde jag i tyget ovanför liggunderlaget. Visserligen betyder det att liggunderlaget ligger löst i tyget, men eftersom det är såpass stadigt så ligger det kvar och håller inte på att vrida sig. Hoppas det löser sig!
Användarens profilbild
Av Annika80
Tusen tack, Exiteme :heart: Bild
Hade jag bara tänkt att titta på hur Ergon är sydd hade jag nog löst det förr eller senare.
Användarens profilbild
Av zandrama
Vad fick du för svar av Exiteme? Jag vill ju veta om jag hade kunnat göra på nåt bättre sätt... 8)
Användarens profilbild
Av Annika80
Jo hon hade också bara sytt fast dem i tyget och inte genom vadderingen. Så jag sprättade, klippte loss lite vaddering och sydde sen fast dom i bara tyget.
Användarens profilbild
Av funshine
så gjorde jag med. Håll koll när ni tvättar selen. Mitt liggunderlag knölade ihop sig och jag har inte kunnat peta tillbaka det. Så en liten söm i varje ände hade nog varit bra. Behöver ju inte gå genom spännet utan bara i tyget och liggunderlaget. Själv skulle jag nog tagit ganska långa stygn för att undvika att sömmen blir som en perforering där liggunderlaget går av och ändå korvar sig.
Användarens profilbild
Av Annika80
funshine skrev:så gjorde jag med. Håll koll när ni tvättar selen. Mitt liggunderlag knölade ihop sig och jag har inte kunnat peta tillbaka det. Så en liten söm i varje ände hade nog varit bra. Behöver ju inte gå genom spännet utan bara i tyget och liggunderlaget. Själv skulle jag nog tagit ganska långa stygn för att undvika att sömmen blir som en perforering där liggunderlaget går av och ändå korvar sig.
Ja men det var ju just det att med vadderingen i går den inte in under pressarfortn. Fårväl tråckla fast den med några stygn före tvät, tack för tipset!
Användarens profilbild
Av funshine
Är du säker? PÅ en del maskiner finns det ett extra högt läge på pressarfoten?
När man lyfter den fjädrar den ju AV SIG SJÄLV OM MAN TESTAR ATT LYFTA DEN ÄNNU MER KAN du ha sådan tur att den lyfter sig en liten bit till. Men eftersom du behöver den funktionen just nu vore det väl ganska typiskt att du inte har en sådan maskin :wink: :roll:
Användarens profilbild
Av zandrama
Min kan man lyfta pressarfoten lite extra på, men tyvärr går det inte att sy ändå, för nålen fixar det inte av nån anledning. :hmm:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?