Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Är det någon som kan tipsa hur man ska göra när man ska försöka klä om en skrivbordsstol. Det är en sådan med plast på baksidan så att säga. Kan man ta bort plasten och sen sätta tillbaka? Finns det risk att den går sönder?

Tips mottages tacksamt! Och tröst, för det verkar rätt trist :wink:
Senast redigerad av mimpen den tis sep 04, 2007 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Annika80
Vi har två st i källaren som jag har funderat på att klä om.
På den ena så går plasten på ryggstödet att skruva loss, men inte på sitsen, men där kan man fästa tyget undertill så det inte syns.

Den andra gick inte alls ta isär, men på den ska jag häfta eller limma fast tyget tills där plasten börjar och sen limma på något band som döljer klamrarna.
Av Enid
Jag har klätt om två, en med plastbaksida och en med metall. På båda skruvade jag bort baksidan, spände upp tyget och häftade fast och sen skruvade tillbaka plastbaksidan/undersidan.

Den ena var en gammal stol (säkert 70-tal) där det mesta var i metall och den andra en billig "skitstol" från IKEA där allt var i plast (båda var kontainerfynd). Jättefina blev de iaf även om jag tyvärr bara fick behålla den ena.

Det var lätt iaf, det enda trixiga var att dra lagom mycket i tyget så det blev snyggt och jämt.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Här behöver jag läsa lite nogrannare och se vad det är för stolar vi har som måste kläs om med. *märker tills jag kommer hem och har tid att undersöka*
Användarens profilbild
Av funshine
Jag har klätt om en sådan med plast baksida utan skruvar. Lyckades med mammas hjälp bända av plastbakstycket i helt skick och sedan trycka tillbaka det efter att det nya tyget var på. Alltså fullt möjligt att få det bra. Därmed inte sagt att det är möjligt på alla stolar av den typen.
Användarens profilbild
Av Fina
jag klädde ju om denna.
Bild

Jag skruvade bort plattan och sydde knapphål dät skruvarna skulle in.
Dragkedja under, så jag kan ta bort och tvätta överdraget om jag vill.
Men du bor ju tvärs över sjön. Kan komma och försöka hjälpa dig om du vill. :D
Användarens profilbild
Av mimpen
Josefina skrev:jag klädde ju om denna.
Bild

Jag skruvade bort plattan och sydde knapphål dät skruvarna skulle in.
Dragkedja under, så jag kan ta bort och tvätta överdraget om jag vill.
Men du bor ju tvärs över sjön. Kan komma och försöka hjälpa dig om du vill. :D
Åh. Så fint! Ja. Hjälp vore bra! Måste börja med att införskaffa tyg. Men mamma hade nog kvar av nåt, jag ska kolla det. Vi får höras om detaljer i så fall!
Användarens profilbild
Av Fina
Apselut! Vi kan ha en liten intern skrubbaträff om inte annat! :wink:
Användarens profilbild
Av mimpen
Hörrni! Jag gjorde det! Efter lite lån av attiraljer av mina föräldrar och tygköp så klädde jag helt själv om stolen! :shock:

Det blev asbra! Så snart jag får igång kameran ska jag bjuda på en stol med svart-röd-vita blommor!
Användarens profilbild
Av Fryle
mimpen skrev:Så snart jag får igång kameran ska jag bjuda på en stol med svart-röd-vita blommor!
Det ser vi fram emot!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jättesnyggt!!
Av FiaLisa
mimpen skrev:Shit vad jag är nöjd!
Det tycker jag att du ska vara!
Användarens profilbild
Av Fryle
Fantastisk!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?