Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Hur är de i storlekarna? Vet att jag läst att blöjmönstret på deras hemsida är stort och jag håller med, har modifierat den mindre storleken och använder till min snart 10-månaders. Men hur är de i övrigt?

Jag fick en prenumeration i födelsedagspresent och igår damp två tidningar ner. :vågen:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har sytt en del hel del babykläder från Ottobre och tycker generellt att de är stora i storlekarna, en storlek upp (strl 56 är som en 62:a). Jag vet inte hur storlekarna är i mönstren för större barn.
Av surftrollet
Tackar! Då ska jag sy i storlek 50 till en kompis som ska få barn i januari, fastän jag tycker att det är för smått egentligen. :D
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag tycker oxå att deras mönster är stora och breda (verkar vara typiskt för finska mönster det fanns en barn mönster tidning förut på finska som hette Muoti muksu och det var samma sak där :? ) Jag brukar sy stl 128 till vår grabb som har 134 och strunta i sömsmånen men tajta blir de inte iaf (han är ganska smal)
Av surftrollet
Hm. En storlek på längden och storleken under på bredden?

De ser ju ut att sitta bra på barnen på bilderna. Suck. ;)
Användarens profilbild
Av florin
esarina skrev:Hm. En storlek på längden och storleken under på bredden?

Det är för att man ska mäta barnet och jämföra med de mått somfinns i en lista och enpassa mönstret efetr de mått man får...
Av surftrollet
florin skrev:

Det är för att man ska mäta barnet och jämföra med de mått somfinns i en lista och enpassa mönstret efetr de mått man får...
Lättare sagt än gjort till en ofödd bebis som jag vill sy till just nu. :roll: ;)
Användarens profilbild
Av linafelicia
esarina skrev:
florin skrev:

Lättare sagt än gjort till en ofödd bebis som jag vill sy till just nu. :roll: ;)
Det är ju inte så lätt att veta om man får en liten tjockis eller en lång smalis :lol:
Jag sydde massor med kläder när jag väntade Rasmus och dom passade inte så bra för han har hela tiden varit lång och smal.
Kläder som jag sytt till honom efter Ottbre-mönster har varit jättestora, speciellt på bredden.
Användarens profilbild
Av knutis
Jag kan inte annt än att hålla med om att de är aningenh stora i storlekarna, de är breda men inte så långa på längden, tycker jag. Jag gillar docka att det inte är så tajt och så finns för mycket sånt i affären... :(
Sen är det lite rolig annorlunda snitt på designen...
Av surftrollet
Med tanke på att oföddingens mamma är kraftigt underviktig kanske det inte är en så dum idé att anta att bebisen kan bli smalare än Ottobre-bebisarna. ;) Tror jag kör på en storlek på längden och storleken mindre på bredden! Tack för hjälpen! :D
Användarens profilbild
Av linafelicia
Ett enkelt sätt att minska på bredden är att man oftast kan göra ett veck i mönstret längs trådriktningslinjen. Tänk på att minska lika mycket på fram och bakstycke och kontrollmät efteråt så att delar som ska sys ihop med varandra är lika långa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?