Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Fick en länk till ett virkmönster i min andra virkningstråd. Där står nu att jag ska avmaska växelvis varje och vartannat varv. Betyder det att jag först avmaskar två varv efter varandra, virkar ett varv utan avmaskning, avmaskar två osv? Det är vad jag tror. Stämmer det?
Användarens profilbild
Av Gullan
Då ska du antagligen virka en stolpe (eller vad det nu är) mindre för varje varv, alltså sluta 1 st innan, vänd virka tills 1 st återstår, vänd osv...

Eller, vad är det här... varje och vartannat varv... hmm...
Användarens profilbild
Av mejamy
Gullan skrev:Då ska du antagligen virka en stolpe (eller vad det nu är) mindre för varje varv, alltså sluta 1 st innan, vänd virka tills 1 st återstår, vänd osv...
:hmm: Nä, alltså jag vet hur jag ska avmaska (det står i beskrivningen). Min fråga är som sagt om det betyder att jag ska avmaska två varv i rad, inte avmaska nästa, avmaska två i rad osv..eller är jag helt ute och cyklar? Lägger hit länken om nån orkar läsa i själva beskrivningen (Har alltså gjort första varvet och sen står detta om att avmaska växelvis och vartannat som jag undrade om) Jag kanske uttrycker mig konstigt :oops:

http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =4&lang=se
Användarens profilbild
Av mejamy
Lin skrev:Jag tolkar det som du, maska av en två varv och sen inte nästa varv och så maskar du av en de två nästa varven igen osv.
Tack Lin! Då litar jag på dig! :)
Användarens profilbild
Av Fryle
Lin skrev:Jag tolkar det som du, maska av en två varv och sen inte nästa varv och så maskar du av en de två nästa varven igen osv.
Så tolkar jag också det, men det är otydligt uttryckt, skulle jag vilja säga.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag skulle också tolka det så. Mest pga hur det skulle avmaskas för de större storlekarna. Det stämmer liksom in i den följden. Hoppas att vi får se det färdiga resultatet.
Användarens profilbild
Av mejamy
Sockertopp skrev:Jag skulle också tolka det så. Mest pga hur det skulle avmaskas för de större storlekarna. Det stämmer liksom in i den följden. Hoppas att vi får se det färdiga resultatet.
Jo precis, jag tänkte så också! Kan dock dröja tills den blir klar, håller ju på med en babyfilt också samtidigt. men kunde inte låta bli att börja med en klänning innan den var klar :lol:

Nu grunnar jag på hur jag ska försöka få in lite mönster i en annan färg också, vill helst inte ha enfärgad ju... :hmm: Har försökt lite att göra endel stolpar i avvikande färg, men jag skulle ju helst vilja ha blommor eller dyl, känns lite svårt när man inte vet hur man ska göra. Funderade i morse på om man kanske kan brodera dit lite blommor eller nått i efterhand istället, eller blir det knas? :roll: Är det nån som har idéer så hojta gärna! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?