Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Fia-Lotta B
Tänkte försöka sy en MeiTai, och har lakan hemma som kanske skulle kunna komma till användning. :?:

Lakanet är oanvänt och på förpackninge står "textil av tätvävd, högklassisk bomull".

Håller det, eller behöver man ännu stadigare tyg? Min dotter väger 9½ kg, och jag har tänkt ha den så länge som möjligt (om hon går med på det)
Användarens profilbild
Av Elin G
Det håller nog. Men jag tror på vadderade axelband i så fall.
Av Fia-Lotta B
Vad bra!

Vad ska man vadera med? Jag trodde att axelbanden skulle spridas ut som på en långsjal, så man inte skulle vadera.
Användarens profilbild
Av Elin G
Man kan ju göra med breda axelband, men jag tror lakanstyget är lite för stumt för det (men testa att dra lite i det och kolla). Annars vadderar man bäst med fleece, tycker jag.
Av Fia-Lotta B
Det är helt stummt. Vill nog breda ut tyget över axlarna för att avlasta bättre, tycker det är så mycket skönare med sjal än sele. Får väl leta nytt tyg då (muttrar snåla jag :wink: )

Vad för tyg ska man leta efter då? (O säg inte att jag ska "känna efter" för jag vet inte hur mycket elasticitet som är lagom)
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag har gjort Mt med lakan i axelbanden (breda band) och det funkade kanon. Det lakanet var inte helt stumt utan hade lite giv på diagonalen.
Av Fia-Lotta B
Tack för svaren1

Jag kan ju testa att göra av lakanet. Gratis, och så får jag lite träning inför nästa ifall det inte funkar :)

Men vad tycker ni är bästa formen på "fyrkantsdelen" Har sett lite olika varianter.
Användarens profilbild
Av Annika80
Jag har gjort mina ca 38cm bred och 45cm hög då har jag fått vika upp midjebandet i början när Amy var mindre. Upptill så har jag rundat av hörnen lite bara.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?