Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Min älskade Bernina Minimatic verkar ha sytt sina sista stygn, det är tveksamt om den går att reparera nu :cry: :cry: :cry:

Så: vad ska jag köpa i stället? Jag vill ha en bra och gärna billig maskin som håller länge. Det behöver inte vara något avancerat, raksöm och sicksack är det jag använder... men jag är tveksam till de där plastiga som man köper på onoff typ. Jag köper dock gärna begagnat. Ge mig tips på en bra och hållbar maskin! Gärna Bernina, för den kan jag utan och innan...
Användarens profilbild
Av Tabby
Husqarna är bra. Har själv en med många år på nacken och den funkar fint :-)
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag har en gammal pfaff creative som fungerar utmärkt.
Användarens profilbild
Av naimiez
Håller på Bernina. När mamma skulle köpa ny när jag red så rekommenderade de en Bernina för de klarar så tjocka tyger....Lagade ju hästtäcken och så :-D Vet dock inte om det fortfarande är så. Detta är väl 10-15 år sedan....

Har en Huskvarna Daisy själv men har inte sytt så mycket ännu...
Användarens profilbild
Av Panakeia
beg. husqvarna skulle jag köpa, helt klart, men själv har jag en pfaff som också är jättebra, men jag har inte riktigt lärt mig den helt än, men de är mkt billigare...
Användarens profilbild
Av Cayenne
Min heter Bernina activa 140 Den har lite mer än nyttosömmarna, men ingen brodyr o så. JAg fick den i present för ca 5 år sedan. JAg är jättenöjd med den.
Användarens profilbild
Av Madde
Köp INTE någon billig maskin a la OnOff... Jag har en Yamatha och vi tycker inte om varandra...

Enligt min gamla syslöjdslärare så är bernina och husquarna de bästa maskinerna!
Användarens profilbild
Av Muminmamma
Jag har en gammal Pfaff 1029, och den går som en klocka! :)
Jag har sytt i industrin, och där använde vi oxå Pfaff.
Jag tycker de är pålitliga, och dessutom är de rätt billiga.
Men jag råder dig att köpa maskinen hos en försäljare. De erbjuder ju oftast en tids garanti, även vid begagnat-köp.
Lycka till! :)
Användarens profilbild
Av Aurian
Om du ska köpa en helt ny maskin så skulle jag rekommendera Janome!
Jag fick en för ett tag sedan (modell 521S) och den är helt suverän! :)
Gå till en symaskinsbutik och be att få provsy den! Det gjorde jag och kärade ner mig :lol:
Användarens profilbild
Av Alven
Tack för alla tips! Ska besöka symaskinsaffären i morgon...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?