Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaG
Jag behöver lite hjälp!!

Vet inte om den här infon ingick i min syslöjdsundervisning, och gjorde den det så har jag glömt det...

Alltså - jag har ett pack synålar som heter 70-80-90. Misstänker att detta är grovleken på nålen. Är tanken att ju grövre tyg, desto grövre nål?
(Jag kör med samma jämt typ)

Likaså undrar jag vad jag ska med alla 1000 (eller kanske 5) pressarfötter till??
Att jag ska sy i dragkedjan med en vet jag, inte för att jag nånsin lyckats, men ändå. Men resten då? Använder man verkligen fler??

Till det finstilta vill jag bara säga att jag känner mig ganska bra på att sy & när mina projekt blir färdiga brukar jag kunna vara nöjd :-).
Det här är bara smågrejer som jag har funderat på ett tag...
Användarens profilbild
Av Stark
LillaG skrev:Jag behöver lite hjälp!!

Vet inte om den här infon ingick i min syslöjdsundervisning, och gjorde den det så har jag glömt det...

Alltså - jag har ett pack synålar som heter 70-80-90. Misstänker att detta är grovleken på nålen. Är tanken att ju grövre tyg, desto grövre nål?
(Jag kör med samma jämt typ)
Precis, tunna tyger tunn nål (70), tjocka tyger grov nål (90), mellantyger mellannål (80). Till trikå ska man ha trikånål som har rundad spets, vilket gör att den glider ner i tyget utan att göra hål (vilket spetsiga vanliga nålar gör i trikå).

LillaG skrev:Likaså undrar jag vad jag ska med alla 1000 (eller kanske 5) pressarfötter till??
Att jag ska sy i dragkedjan med en vet jag, inte för att jag nånsin lyckats, men ändå. Men resten då? Använder man verkligen fler??

Till det finstilta vill jag bara säga att jag känner mig ganska bra på att sy & när mina projekt blir färdiga brukar jag kunna vara nöjd :-).
Det här är bara smågrejer som jag har funderat på ett tag...
En är den vanliga, en är till dragkedja, en är till knapphål (kanske med ena sidan av foten lite längre och måttmarkerad?). Dessa är jag säker på, men sen är en kanske till tunna/sladdriga tyger? Sen tar min fantasi slut...
Användarens profilbild
Av Selman_73
Olika pressarfötter är ju guld värda ibland. Det blir mycket enklare (och roligare) att sy med rätt fot. Jag har en pressarfot som är till för att "hålla ut" kanten på tyget när man kastar/sicksackar kanten. Den är en favorit fot!

Finns massor med olika fötter, det är också olika till olika maskiner. En rolig (kanske inte så användbar fot) är den för att hålla fast knappen när man syr i knappar på maskin!

Kolla din tillverkares hemsida ifall du kan hitta bilder på de fötter du är osäker på!

Här finns t.ex. en tysk sida med mänger av pressarfötter!
http://www.naehpark.com/naehmaschinenfu ... ecd73e9b1d
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?