Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kattta
Kanske ngn har tips om bra webshop åxå?
Användarens profilbild
Av kattta
Ännu mer frågor...

Kan garnet "Eskimå" från garnstudio funka till blöjbyxa?
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Är hon bra på att sticka så fixar hon nog att anpassa mönstret efter garnet. Det viktiga med garnet är att det är minst 75% ull och att det inte är superwashbehandlat.
Användarens profilbild
Av kattta
det spelar alltså ingen större roll om det är såndtär "supertjockt" ullgarn eller normaltjockt, typ tjockleken på typiskt syslöjds-bomullsgarn?
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag stickade på nr 3 och har haft lite olika garner, bland annat två- och tretrådigt ullgarn. Jag hade naturvitt garn, men skulle sticka fler, hade jag valt någon annan färg (senapsgult?), så behöver man inte kämpa så med bajsfläckarna.

Bäst tycker jag de funkade som jag stickade av otvättat garn, eller så var det något annat hos det garnet som var extra bra.
Användarens profilbild
Av medusan75
Jag har stickat med både två- och fyrtrådigt garn. Själv blev jag inte nöjd med den med 2-trådigt garn. Den blev lite för gles. Men jag kunde ju ha bytt till mindre stickor... :oops: Hade jag gjort det hade den nog kunnat bli bra som dagbyxa. Sen har jag stickat 4-trådigt. Den blev supertät och superbra nattbyxa. I tjockaste laget som dagblöja.

Har lite melerat 2-trådigt kvar om du vill ha. Fast nu åker jag till Ängelholm imorgon och inte hemma förrän nästa helg. Skicka pm i så fall. Jag tror den 4-trådiga svart/mörkgråa tog slut.

Fast det var skoj att sticka egna blöjbyxor. Fort gick det också. Som dagmodell gillade jag den från ottobres design bäst. Finns på nätet.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?