Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag fick ändan ur, letade reda på en garnstump o halade fram virknålen och se, så här långt räckte den snabba visning jag fick på tåget minsann

Bild

Testade lite annat än det du visade också och har uppenbarligen lite jag behöver kolla upp innan det blir riktigt bra men jag fick blodad tand och har handlat mer garn idag.

Ett av problemen syns.....virkningen krympte i sidorna....tills jag la till en maska när jag vände - är det så man gör??

Sen....plockar man i bakre eller främre båge eller gör man som man vill eller vad??

Och till sist...var det på Garnstudios hemsida det fanns bra virkskola?
Senast redigerad av Sockertopp den ons jul 04, 2007 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
:lol: :lol:

Ingen som ville kommentera (läs 'skratta högt') åt mina virkförsök :lol: :lol:

Kanske nån kan tänka sig att svara på mina frågor om ni kan då.
Användarens profilbild
Av Mary_Cherry
Jag har ingen hjälp att komma med. Sist jag virkade, nån gång på högstadiet kunde jag bara virka långa band som var en maska breda, det där med att virka i bredd är inte min grej. Men jag väntar på resultatet. :wink:
Användarens profilbild
Av ericah
Har inte heller nåt att komma med. Minns grytlappen jag virkade i skolan - den blev som en pyramid istället för fyrkantig.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jo, men visst var det väl som så att om man virkar fasta maskor måste man göra en luftmaska när man vänder, för att kunna virka lika många maskor nästa varv också. Virkar man stolpar får man göra tre luftmaskor i vändningen, för att kunna börja i första maskan efter vändningen, liksom.
Av Jenny
Ja men titta så tjusigt!
Japp, i slutet på varje varv så gör du luftmaskor innan du vänder, jag brukar göra 3-4 st beroende på vilket humör jag är på.
Användarens profilbild
Av Gullan
3 lm blir vändningen till nästa varv om du virkar stolpar, 1 lm till fastmaskor, 2 lm till halvstolpar 4 lm till Dubbelstolpar :) Mycket på en gång. 5 lm om man virkar filétvirkning som blir som galler :)

Och - jag tycker att det var ett jättefint nybörjarverk! Ser jämnt och fint ut, förutom att det "krympte" för varje varv :) men det ordnar sig ju nu :D
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Å tack :) allihopa
Då tänkte jag ganska rätt iaf. Lm i vändningen dårå 8)

Men, hur var det nu. Främre eller bakre bågen att sticka igenom? Tror jag varierade men jag vet inte om jag ser så stor skillnad.....
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag brukar virka genom båda. Annars virkar man genom den ena, och får ett längsgående randigt mönster. Prova så får du se skillnaden ;)

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?