Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
Jag har köpt en ny symaskin!!

Hade en två år gammal pfaff, men var sååå trött på att det aldrig blev riktigt såddär perfekt som ajg ville ha det (Å det kan ju INTE berott på MIG... :mitvit: )

iaf, numer har jag en Jarome

har inte hunnit genomföra nåra större projekt på det dygn den har funnits hos mig, det känndes inte lätt att byta bort min 20års present, men vad ska man göra? jag har ju förädlat den!! :wink:

nån som har en sådanhär praktmaskin och kan ge mig nåra bra tips?
Senast redigerad av Panakeia den sön jul 01, 2007 18:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
Åh, va härligt att få en ny maskin!! Hoppas att ni kommer att trivas ihop låååång tid framöver! :D
Användarens profilbild
Av Sandrines
Vilken modell har du? Jag har en Janome MC4800QC och är nöjd med i princip allt. Stretchsöm i tjocka tyglager är den lite dålig på tyvärr. Fast jag är ursugen på att komplettera syhörnan med en overlock-maskin också...
Användarens profilbild
Av linafelicia
Sandrines skrev:Stretchsöm i tjocka tyglager är den lite dålig på tyvärr. Fast jag är ursugen på att komplettera syhörnan med en overlock-maskin också...
En overlock är ett måste. När man väl har sytt på en klarar man sig inte utan. :lol:
Användarens profilbild
Av Panakeia
linafelicia skrev:
Sandrines skrev:Stretchsöm i tjocka tyglager är den lite dålig på tyvärr. Fast jag är ursugen på att komplettera syhörnan med en overlock-maskin också...
En overlock är ett måste. När man väl har sytt på en klarar man sig inte utan. :lol:
kan tänka mig det, men det GÅR inte när man har syhörna i hallen mitt i läghnheten! men det första som skall inskaffas när jag väl kan inreda mig ett syrum är en overlock!
Användarens profilbild
Av kattta
Jag har inte en Easy Jeans, men den "minsta" datamaskinen DC3050,
me looooooove it!

HAde en urstark Singer från 60-talet innan, som gav upp tillslut.
Kravet på nya maskinen var att den ska vara starkt (klara både möbelöverdrag, båtkappel och kläder), blev tipsad om JAnome. Och har inte ångrat mig en sekund!

Det enda tipset jag har handlar inte om själva maskinen egentligen, utan om pressarfötter. Gör inte misstaget jag gjorde, köpte en halvdyr fot för att få ekaxt 1/4 inch sömsmån. När den komm visade det sig att man bara kan använda den mot tygets ytterkanter samt att den i slutändan inte höll jämnt, det blev sisodär men sömsmånens bredd. Veckan efteråt insåg jag med detta forums hjälp att jag kunde få perfekt 1/4 sömsmån med hjälp av bef fot och att ställa om lite med stygnlängder och bredder :roll:

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?