Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilka stickor jämfört med mönstret behöver du.

Större stickor än vad som rekommenderas
10
38%
Den storlek som rekommenderas
14
54%
Mindre stickor än vad som rekommederas
2
8%
Användarens profilbild
Av Suskiv
Hur är det med oss här på sjalbarn. Stickar vi löst eller hårt eller är vi kanske lagom stickare.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag stickar löst, så jag brukar ta minst ett nummer mindre stickor än vad mönstret säger.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag stickar hårt. Grrr, jag har en rundstickad 25 cm bit av en lusekofta med en massa mönster liggandes som jag måste repa upp och göra om. Den har legat där i tre år nu...... :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag stickar med stickorna som det står (oftast) men stickar så löst att jag inte kan följa mönstret ordenligt utan jag mäter. Vilket gör att jag tycker det är trist att sticka. så jag stickar bara strumpor och vantar utan mönster!
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag stickar så sällan efter mönster, men då jag gör det använder jag den rekommenderade stickgrovleken. Oftast improviserar jag och då blir det som det blir. Till strumpor och vantar har jag gärna lite tunnare stickor än vad som rekommenderas för garnet, så de blir täta, medan jag till koftor och liknande gärna har grövre stickor, så stickningen blir luftig.
Användarens profilbild
Av anilov
Om jag följer en beskrivning och också har det rekommenderade garnet, så ligger jag nästan alltid exakt på rekommendationen. Undantaget är Islandströjor, som jag helst stickar på stickor 2 fast det står 5 i beskrivningen... :?
Användarens profilbild
Av Ester
stickar för hårt....skulle hellre sticka löst....eller lagom givetvis
Användarens profilbild
Av Eulalia
Stickar för hårt :oops: :)
Användarens profilbild
Av aneeha
normalt, men dessvärre inte exakt lika på räta och aviga vilket kan ge ett lite randigt utseende, beroende på garn
Användarens profilbild
Av Marion
aneeha skrev:normalt, men dessvärre inte exakt lika på räta och aviga vilket kan ge ett lite randigt utseende, beroende på garn
Samma här. Det är den aviga sidan som jag stickar lösare (om jag minns rätt nu :lol:). Jag har löst problemet med att ha en sticka som är 1/2 storlek mindre till den aviga sidan så att det går jämnt ut och visserligen är det fortfarande lite randigt, men klart bättre än innan :tumsup:!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Själv stickar jag definitivt för hårt. Kör större stickor och vid uppläggning dubbla stickor.
Användarens profilbild
Av Eulalia
Suskiv skrev:Själv stickar jag definitivt för hårt. Kör större stickor och vid uppläggning dubbla stickor.
Ja, precis så gör jag också :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?