Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ina
Jag vet inte om jag är dummare än vanligt men du viker tyget på bredden eller? tycker det ser så ut på bilden men är tyget dubbelt hela vägen?? trodde att det var enkelt, men jag är ju novis innom området så vad vet jag.

Men om jag skall göra en sjal som är två meter så behöver jag 4m tyg?

Någon kanske en förklara det typ en gång till för mig :oops:

Tack för hjälpen :lol:
Användarens profilbild
Av Ezereht
Om du vill fodra det kan du vika det på längden (t. ex. om man har mönstrat tyg med trycket på bara ena sidan). Sjalen bör ju vara ca. 70cm bred (och 2m lång)om det är en ringsjal.
De flesta tyger är 140cm breda eller mer, så med 2m långt tygstycke räcker det till;
a) 2 sjalar eller b) en fodrad sjal.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej!

NEj det är väl inte så lätt särskilt om man aldrig hållt i en ringsjal och sett hur den ser ut.

Man viker sjalen på bredden men det är bara just där man syr fast den i ringarna. sen så veckalr den liksom ut sig på resten av tyget. ska se om jag hittar någon bild där det syns....

Hittade inget foto så jag har försökt rita. Vet inte om det blir tydligare men såhär :
Bild

Tänk att när sjalen är fardigsydd men innan du trätt ihop den så ser den ut såhär om du håller upp den i ringarna...Ja du får väl fråga viader om du vill att jag ska förtydliga mer.
Användarens profilbild
Av Ina
Vart brukar ni köpa era ringar? jag har tittat på babyheaven och babyboden något mer ställe jag borde kolla på???

innan jag beställer

Ina
Användarens profilbild
Av Anso
stellaris.se har också i aluminium plus babyboden.nu

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?