Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fina
suck... sitter och knåpar på en klänning till mig och det blir inget bra. Visst, en klänning får jag ihop, men jag får inte till modellen jag vill ha (vet inte riktigt ens vilken modell jag vill ha, bara att jag inte är nöjd med proverna som de blir, till det ändamål den ska vara till...) :roll:
Senast redigerad av Fina den tis jun 19, 2007 15:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av elli
Vet du nått du vill med kläningen?
Hur lång?
Med eller utan ärm?

Var blir den inte bra?

Jag syr sällan till mig själv och när jag gör de blir de mest kjolar, men jag hjälper gärna till med idéer om du vill.
Användarens profilbild
Av Fina
Den är lång med axelband. Det som inte blir bra är fallet på den. Den veckar sig för mycket i sömmarna, som att jag svängt ut kjolen för mycket i mönstret. Sen ville jag att den skulle bli lite "roligare" eller nått. Vet inte hur jag ska uttrycka mig. (kan lägga in bild i morgon på vad jag fått till hittills). Hittade en klänning i stan som jag försöker sno lite ideér ifrån, men det blir inte bra ändå. Tänkte göra en underklänning som ska sitta åt och ge en bra figur, och sen en överklänning i tunt genomskinligt tyg som ska ge intryck av tyll eller något liknande. Hittills har jag sytt underklänningen, som iof skulle kunna funka bra bara den, med lite spets som sticker ut under eller något åt det hållet, men som sagt, jag är inte nöjd med fallet.
Blev lite mycket text kanske. :blahblah:
Användarens profilbild
Av elli
väntar på bilden, får se om jag kan ge några råd till fallet.
Användarens profilbild
Av Selman_73
Inget mysko med tygvalet då?
Om du tror att du svängt ut klänningen för mycket i mönstret, skulle det passa bättre med kilar nedtill för att få vidden du vill ha?
Användarens profilbild
Av Fina
Här kommer bilden. Jag blev inte alls nöjd med fallet på den som sagt. Däremot kommer jag nog använda den här provmodellen som sommarklänning.
(ignorera den fula människan som klänningen sitter på)

Bild
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Tycker att både du och klänningen är jättefina! Vad duktig du är skulle nog aldrig kunna få ihop något sånt.
Användarens profilbild
Av cocine
Jättefin :D Inte ska ni gifta er??
Användarens profilbild
Av mammahappy
Tycker oxå att klänningen är jättefin!
Användarens profilbild
Av Edith
mammahappy skrev:Tycker oxå att klänningen är jättefin!
:iagree: och ägarinnan också!
Användarens profilbild
Av Elina
Jag tycker den ser jättefin ut....
Ska man få rejält med vidd nertill utan att det veckar sig sådär, så är det väl sneskuret tyg som gäller?

Jag tycker inte att fallet är fult, utan jätte fint, och du med :D
Användarens profilbild
Av florin
Den ser jätet fin ut Josse :tumsup: Jag vet ju inte hur du vill att den ska se ut men är det vidd utan veck du vill åt så tror jag att du måste ha mellanlägg, underkjol ett styvare tyg... Du kan komma hit i em om du vill, jag ska sy då. Vore dock bäst om du lämnade Edda med pappan i så fall, inga barn för störa för jag MÅSTE sy :?
Användarens profilbild
Av bani
Vad söt du var! :D

Ville du ha den utstående eller? Lite femtiotal sådär? Den är ju snygg som den är annars!
Av loly
Jag sydde en långkjol till bal för ett par år sedan och ville inte heller att det skulle vecka sig.

Jag sydde i tre delar- ett framstycke och två bakstycken som var smala upptill och bredare nedtill (som en triangel fast utan spets) och den fick jätte fint fall trots att den saknar underkjol och inte är sydd i stelt tyg.

Det borde gå att göra med klänning också.

If you’re an avid Monopoly Go player, you kn[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?