Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är i overlockfunderingar och har ingen aning om vilket märke som e bra....hjälp mej välja e ni snälla! :D
Senast redigerad av Skogskajsa den sön jul 15, 2007 23:29, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av teres
Jag har en Bernina 1100D, fyrtråds. Går som en klocka och är hyfsat lätt att trä. Om man bara läser intstruktionsboken är den inte heller svår att ställa in för specialtyger (tog ett tag innan jag gjorde det och fick inte riktigt rätt på ett mycket tunt trikåtyg!) Jag har ingen att jämföra, vad jag saknar är dock möjligheten med att interlocka tyger (heter det så?), alltså att kunna sy fållar utan kniv, tror man får betala bra mycket mera för det i samma maskin.....
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
ah tack! då vet jag att jag vill ha med interlockfunktion :D
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Nu har jag köpt en Bernina 2000D! Har dock inte fått hem den än *hoppar otåligt*
Användarens profilbild
Av Anso
Och vad ska du sy härnäst? :D
Användarens profilbild
Av kattta
Å vad kul!

Vad kostade den du köpte?
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Anso: Ooooh det som är problemet! Jag har så mycket jag vill sy!! :lol:
Helen: Jag har förstått det jag också, ska bli skitkul!
Kattta: Jag köpte den på blocket för 4000:- inkl frakt. Men den är sprillans ny och inte sydd på :roll: :D
Användarens profilbild
Av teres
Grattis och lycka till! Ju mer man använder en overlock, desto mer förstår man inte hur man kunde klara sig utan den innan.....
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Nu har jag fått hem min älskade maskin...har lyckats sy två provsömmar men sen rycker den av tråden i den undre skytteln för mej :-(
Nån som har snabbtips? annars får svärmor komma och hjälpa mej, hon har också en Berninamaskin :-)
Användarens profilbild
Av Itis
Säg till när du fixat problemet så kommer jag och syr dreggeldukar! ;-)
Användarens profilbild
Av teres
Klipp av trådarna vid nålarna och trä om. Om den undre griparens tråd har gått av måste du trä om nålarna, annars fastnar nåltråden mellan griparna och drar av tråden om och om igen. När du trär om,byter inställningar, dra alltid ned spänningen till noll eftersom det får trådarna att falla rätt i hållarna. Kolla här; finns en hel del matnyttiga tips
http://www.sergerplace.com/SergerTipsGuidelines.htm
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Tack Teres!

Fast grejjen är ju att när det väl funkar att sy söm och jag vill avsluta så fortsätter den inte utanför tyget utan börjar trassla sej då...och sen är det kört att få det att funka igen utan att trä om.
Användarens profilbild
Av teres
Hmm, låter besvärligt. Har du kollat ordentligt att det inte sitter något som fastnat och bråkar med dig eller att någon av griparna ex är lite sned? Annars återstår nog bara att ta maskinen till symaskinsdoktorn för en snabb diagnos och bot. :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?