Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cecilia
Jag blev inspirerad av Matildamamman och Tisse och skulle vilja prova att virka något. :D

Jag har typ bara virkat en sjal med luftmaskor när jag var barn, men förr om åren när jag var lite yngre och piggare och inte hade barn 8) så har jag sytt och stickat och broderat en hel del. Så jag borde väl ha anlag för att kunna klara av att virka något, eller hur? :hmm:

Är det någon som har tips om mönster eller beskrivning på nån liten söt mössa till flickor i 3- och 5-års åldern? En söt barnponcho skulle också vara kul! elelr ska man sticka sånt? Men virka måste väl bli finare?

Vad ska man ha för storlek på virknål och vad för sorts garn ska man köpa? Ska man beställa på nätet kanske?

Jag slänger ut som en allmän fråga här för att få lite olika tips, men jag kan ju be Tisse att hjälpa mig komma igång kanske? (Vinkar till Tisse om du läser - har du en internetpaus förresten? :?: :hello:

De här syjunteträffarna, hur komemr man med på den? Utlyses de under sjalträffar? Kan man bara bjuda in sig? :D 8)
Av Jenny
Cecilia skrev: Jag slänger ut som en allmän fråga här för att få lite olika tips, men jag kan ju be Tisse att hjälpa mig komma igång kanske? (Vinkar till Tisse om du läser - har du en internetpaus förresten? :?: :hello:
Det onda i bröstet blev mjölkstockning och jag är typ däckad.. men kolla
http://www.garnstudio.se där har du virkskola och mönster så lovar jag att hjälpa dig mer när jag har ork igen
Användarens profilbild
Av Cecilia
Tisse skrev:
Cecilia skrev: Jag slänger ut som en allmän fråga här för att få lite olika tips, men jag kan ju be Tisse att hjälpa mig komma igång kanske? (Vinkar till Tisse om du läser - har du en internetpaus förresten? :?: :hello:
http://www.garnstudio.se där har du virkskola och mönster så lovar jag att hjälpa dig mer när jag har ork igen
Ajajaj... har du tagit Ipren? Det är antiinflammatorsikt och det som rekommenderas i första hand , om man tål Ipren (man ska tex inte ta det när man har astma, upptäckte maken lite försent ...)

Ring om du behöver någon hjälp! Vila, håll hela dig varm, duscha varmt på. Och försök amma loss det så mycket det bara går! *kram*
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jag rekommenderar också att titta på garnstudio, de har massa roliga mönster. Och syjunteträff kan vi ju alltid ordna flera 8)
Användarens profilbild
Av Annika80
Cecilia skrev:
Tisse skrev:
Ajajaj... har du tagit Ipren? Det är antiinflammatorsikt och det som rekommenderas i första hand , om man tål Ipren (man ska tex inte ta det när man har astma, upptäckte maken lite försent ...)

Ring om du behöver någon hjälp! Vila, håll hela dig varm, duscha varmt på. Och försök amma loss det så mycket det bara går! *kram*
Krya på dig Tisse! Ang Ipren och liknande, de flesta kan ta det trots att de har astma, men vissa tål det inte. För mig funkar både det och Treo som ej heller rekommenderas.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jag hittar inte vart på garnstudios sida det står hur man lär sig virka? :roll:
Användarens profilbild
Av Lydia
Elina skrev:
Lydia skrev:Jag hittar inte vart på garnstudios sida det står hur man lär sig virka? :roll:
här...

http://www.garnstudio.com/lang/se/skole/
Tack! Vart hittade du den? :roll:
Användarens profilbild
Av Cecilia
Vad kul att den här tråden fortfarande lever! :hello:

Sedan jag frågade om hur man lär sig virka så har jag i sommar virkat 4 mössor!

Och snart en hel poncho åt Juni 5 år! :rock:
Användarens profilbild
Av Lydia
Cecilia skrev:Vad kul att den här tråden fortfarande lever! :hello:

Sedan jag frågade om hur man lär sig virka så har jag i sommar virkat 4 mössor!

Och snart en hel poncho åt Juni 5 år! :rock:
:eld:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har ju hittat virkningen efter att varit en jätte jätte stick fantast !!!

det började med att jag fasnade för dessa vackra sjalar man lätt kan virka ....det går snabbt o det är så snyggt!!!!

Det lättaste mönster jag vet är en trekants sjal med luftmaskor !!!

Bild

Denna är lite förstorad i kanterna för jag är super kass på att följa mönster :roll: :oops: :roll:

*Lägg upp luftmaskor så du är nöjd med längden på sjalen/halsduken ca150-170cm
Vänd o virka 5 luftmaskor o ner i en fastmaska o fortsätt så tills du virkat slut sista luftmaskan i varje rad virkar du bara 3luftmaskor o vänder o sticker nu ner fastamaskan i öglan (man kan även köra ner den i den 3 :dje luftmaskan men den lever bättre om man bara sticker ner den i "öglan luftmaskan gör " )
* vänd arbetet o virka luftmaska ner med den fastamaskan i den föregående luftmasksbågen .....

Jag kan inte just nu förklara bättre :oops: men fråga bara så hjälper jag till ....http://www.hemmetsjournal.se/hj/Page.aspx?id=23957

Letar efter ett sånnt mönster men alla trekans sjlalar jag kan hitta börjar nerifrån o jobbas upp med ökningar o av nånn anledning :oops: kan inte jag för mitt liv få rätt på dessa ... min hjärna kan inte lixom fatta detta :oops: pinsamt men sant .....

Lycka till o tips är att först testa med ett garn som är lätta att repa upp inget jätte hårigt garn !!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?