- sön maj 27, 2007 19:07
Jag har fått ett gammalt juniorpåslakan av syrran, ca 110x160 cm. Lite slitet, så om jag ville använda det skulle jag behöva laga fållar/kanter, men det är i fel storlek egentligen så skulle behöva sys om helt. Jag skulle kunna spara det för något projekt, men i ärlighetens namn är jag inte överförtjust i det, tycker mest att det är nostalgiskt.
Tillhörde nog brorsan, han var lik Emil som barn.
Kom på att det kunde ju vara kul att se vad NI kunde hitta på med det, om ni vill ha det! Men jag måste få se bilder sen.
Det är bomull, och kantat runt om, så man kan klippa upp och få två lika stora tygbitar, men inte ett stort, det är inte vikt i påslakanets överkant alltså.
Ser ut så här:

Kan tänka mig att skicka mot portokostnad, eller så kan vi hämta/lämna i Uppsala eller möjligen Sthlm i sommar någon gång.

Det är bomull, och kantat runt om, så man kan klippa upp och få två lika stora tygbitar, men inte ett stort, det är inte vikt i påslakanets överkant alltså.
Ser ut så här:

Kan tänka mig att skicka mot portokostnad, eller så kan vi hämta/lämna i Uppsala eller möjligen Sthlm i sommar någon gång.
Maxima & Minima är födda -95 och -97, och Minimus 4/4 -07. Får grymt ont i ryggen av att bära i Patapumen - missnöjd och grinig är jag.