Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har den! Tycker den är superbra och behåller prenumerationen trots att jag inte behöver fler mönster egentligen (kan rita dem själv), men man får mycket kul inspiration.
Användarens profilbild
Av aspen
tinaw skrev:Jag har den! Tycker den är superbra och behåller prenumerationen trots att jag inte behöver fler mönster egentligen (kan rita dem själv), men man får mycket kul inspiration.
åh vad bra :D
Jag såg några kläder de sålde i sin webbutik efter jag beställde tidningen och blev lite orolig för jag gillade inte dem kläderna alls.
Jag beställde nr 1 2007, barnvarianten, på svenska :)
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag har också Ottobre och är jättenöjd med de kläder jag sytt ur den. Jag sydde bland annat volangklänningar till flera tjejer inför förra skolavslutningen. Det är väl genomtänkta mönster och sömnadsbeskrivningarna är också bra. Stilen på kläderna är ganska olika från nummer till nummer, så även om du inte gillade det du såg så hittar du säkert något du kan använda.
Användarens profilbild
Av millot
Jag har beställt lösnummer från ottobre och inte hört ett ljud från dem sedan dess. Inget svar på mejl, ingen tidning... Jättetråkigt! :cry:
Användarens profilbild
Av aspen
millot skrev:Jag har beställt lösnummer från ottobre och inte hört ett ljud från dem sedan dess. Inget svar på mejl, ingen tidning... Jättetråkigt! :cry:
Oj då! Precis så har jag gjort. Får se om det blir ssamma för mig
Användarens profilbild
Av Pyron
JAg har precis börjat prmunemrera. (kan inte stava eller utala detta ord)
Jag har köpt tidningar i några år och tyckte att det var dags att få dom hem till lådan istället.

Mönsterna är superbra, tycker jag.
Användarens profilbild
Av Summer
Nu kollade jag in senaste tidningen på pressbyrån och det innehåll kanske 2 mönster för kille i aktuell storlek och 50-11 för tjejer. Är det så i alla tidningarna?
Användarens profilbild
Av Vida
Summer skrev:Nu kollade jag in senaste tidningen på pressbyrån och det innehåll kanske 2 mönster för kille i aktuell storlek och 50-11 för tjejer. Är det så i alla tidningarna?
Det är ju så j*vla typiskt! För jag gissar att du menar att det är mönster på typiska flickkläder, typ klänningar och kjolar - och sånna är ju fina, men sjukt opraktiska, så jag vill inte ha sådanna till min dotter, och då är det killkläderna som gäller och bla bla bla bla jag känner hur jag liksom blir mer och mer upprörs och mer och mer OT...

Hej då :) GodNatt
Användarens profilbild
Av Summer
NeaVida skrev:
Summer skrev:Nu kollade jag in senaste tidningen på pressbyrån och det innehåll kanske 2 mönster för kille i aktuell storlek och 50-11 för tjejer. Är det så i alla tidningarna?
Det är ju så j*vla typiskt! För jag gissar att du menar att det är mönster på typiska flickkläder, typ klänningar och kjolar - och sånna är ju fina, men sjukt opraktiska, så jag vill inte ha sådanna till min dotter, och då är det killkläderna som gäller och bla bla bla bla jag känner hur jag liksom blir mer och mer upprörs och mer och mer OT...

Hej då :) GodNatt
Japp väldigt söta flickiga kläder... Några (ett par per strlek kanske?) bootcut-byxor fanns det med i och för sig. Jag memorerade inte alla mönster men jag tyckte dom var lite väl få i den storleken jag sökte. Det var få mönster per storlek i alla fall för killarna.
Även om M numera använder rosa napp även officiellt så tänker jag inte sätta på honom klänning :D

Hoppas någon kan ge lite mer kunskap om mönster förhållandena än en som bara blev besviken och gick hem ;)
Användarens profilbild
Av Helen
Mönsterna är bra. Det finns både flick och pojkmönster och har man lite känsla med saxen så kan man göra vad man vill med dem.
Stilen varierar och ibland tycker jag det är för mycket volanger. Men det är bara till att titta på grundmönstret. Kanske är det en jättefin byxa eller klänning om man bara tar bort volangerna eller så..
jag gillar den.. och jag BEHÖVER inte fler mönster!
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
För mig som blivit mamma på nytt efter tio år är det en kanontidning! Jag tycker inte att kläderna är för flickiga eller pojkiga - ändrar mönstrena så de passar oss bättre. Bra basmönster och väldigt tydliga och enkla beskrivningar! Jag är annars en ganska kritisk sömmerska, lägger gärna av med syprojekt mitt i ifall beskrivningen är dålig.
Användarens profilbild
Av tinaw
Visst kan kläderna vara jätteflickiga eller jättepojkiga. Men jag tycker precis som föregående talare att det är lätt att ändra på sånt man inte gillar. En sak som är lite speciell är att samma grundmönster ofta används till flera olika modeller, så man lär sig mer om hur man kan variera mönster bara genom att läsa tidningen och titta på bilderna.
Användarens profilbild
Av aspen
millot skrev:Jag har beställt lösnummer från ottobre och inte hört ett ljud från dem sedan dess. Inget svar på mejl, ingen tidning... Jättetråkigt! :cry:
Igår fick jag ett mail: tack för beställningen, det räknas ta ca 3 veckor till leverans.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har bara sytt babykläder från Ottobres mönster, men gillar dem skarpt! Mönstrena är bra, men stora i storlekarna. Håller dock med om att senaste numret var något av en besvikelse för oss som har småkillar, väldigt mycket till flickor och pyttelite till pojkar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?