Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Behöver akut en bärsjal, men har varken pengar eller möjlighet att köpa tyg just nu, och definitivt inte trikåtyg. Så till min fråga: Måste man ha trikåtyg? Kan man ta typ lakan/påslakan att göra en av?
Användarens profilbild
Av tinaw
Du kan ta lakansväv. Men det bästa är om du hittar ett tyg som har lite mer giv på diagonalen. Det behöver inte vara trikå alls. Faktiskt tycker nog jag att det är lättare att hitta ett vävt tyg till sjal än ett bra trikåtyg.

Testa giv på diagonalen såhär: Tänk dig en fyrkant på tyget ca 20 cm x 20 cm. Ta tag i två motstående hörn (diagonala) och dra. Du ska kunna dra ut tyget 6-7 cm och gärna mer på diagonalen, då har det lagom giv.
Av sookithi
Tack för ditt snabba svar :)

Hade lite giv på diagonalen iaf det påslakanet jag hittade :) Försökte hitta på sidan om hur man knyter "trygg vagga" men den länken fungerade inte, eller vad ska man använda för knytsätt till en nyfödd? Är helt ny i det här :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Vagga, trygg vagga eller allra bekvämast är omslutet kryss. Titta på sjalbarns förstasida, www.sjalbarn.se , och klicka på "knyta". Gå ner till "vävda sjalar" och så hittar du omslutet kryss eller x-omslut eller vad det kan stå (finns en massa förkortningar på det).
Av sookithi
Jo jag tittade där.. fast knappen för trygg vagga/vagga fungerade inte :(
Användarens profilbild
Av tinaw
www.sjalar.nu finns en bildserie på tryggvagga. Vagga är inte så jättelätt att få till med knytsjal som nybörjare, men www.barabarn.se har en hyfsad instruktionsserie. Fast jag rekommenderar ändå omslutet kryss.
Av sookithi
TACK! Nu hittade jag knytsättet jag letade efter :D Omsluten kryssvagga hette den! Tack tack tack du är en ängel (om inte annat en väldigt vänlig människa)! You've made my day (iaf Novah's) :D
Användarens profilbild
Av zmurfan
sookithi, bor du i Vännäs?
Det är inte så långt från mig.
Jag bor i Selet. (1,5 mil från Slöjdarnas Hus)

Jag kan visa personligen om du vill och kanske att jag har någon trikåsjal du kan få låna till och med.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?