Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Nu så, nu är den i så gott som klar. Det enda som fattas är bröstspännet (har lånat ett från en ryggsäck) som jag inte kan göra pga att jag inte fått tag på några D-ringar. Axelbanden kan knäppas loss, så man kan ha den som en vanlig sele eller som sutemi.

Den är sydd i Lenda efter Patapumens utseende. Den är högre än Patapumen och har en skålad sits. Så här ser den ut på:

Bild

Och så här ser den ut på golvet :wink: :
Bild
Användarens profilbild
Av Anso
OJ! Snyggt. Och huvudetstödet kan du ta en liten närbild på det och berätta hur du har gjort? Det såg riktigt snyggt ut. *mmmmmm*
Skön att bära i? :D
Användarens profilbild
Av mammahappy
Ååå wow vad snygg!
Användarens profilbild
Av P
Oj vad snyggt. Du är verkligen en klippa på att sy.
Användarens profilbild
Av Droppen
Den är superfin! Men den är helt klart mycket snyggare irl! :tumup:
Av Nelly06
Jätte fin!!!
Av Jenny
Droppen skrev:Den är superfin! Men den är helt klart mycket snyggare irl! :tumup:
:iagree:

Riktigt snyggt
Av JoJsMamma
Jättefin!! :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:shock:

Wow vad fin den ser ut!! *imponerad* :rock:
Användarens profilbild
Av Stark
Anso skrev:OJ! Snyggt. Och huvudetstödet kan du ta en liten närbild på det och berätta hur du har gjort? Det såg riktigt snyggt ut. *mmmmmm*
Skön att bära i? :D
Här kommer en massa bilder på huvudstödet... Jag kommer nog att ta bort dem om ett tag, för min kvot på FL börjar fyllas :wink:

Bild på hela huvudstödet:
Bild

Bild på fästanordningen (ska fästas i D-ringar i bröstspännet):
Bild

Bild på nederdelen:
Bild

Jag har klippt ut bitar ca 4 cm breda och 70 cm långa (sidorna) eller 4 cm breda och 35 cm långt (överst) och gjort "kantband" av dessa remsor. De är fastsatta i "bommullsnät" som jag hade här hemma (överst först och sedan sidorna, så att ändarna på överst hamnar innanför sidorna). Hoppas du förstår hur jag menar...Jag har sytt ihop kantbanden med ZZ.

Sedan har jag underdelen som är ca 10 cm bred från början (nu ca 4 cm) och 22 cm lång (nu ca 19 cm, skulle nog ha varit 20, men det blev nog något "fel någonstans").

Jag hade tänkt fästa huvudstädet i selen med vanliga knappar, men mina knapphål blev så fula så jag köpte tryckknappar man syr fast (stora) jag hade först tänkt ta tryckknappar man "slår" fast, men tyget blev så tjockt.

För att kunna rulla ihop det snyggt har jag ett snöre om 50 cm på två ställen (fastsytt med vanlig raksöm). På min Patapum har jag snören som är ca 40 cm långa och det är för kort!

Jag har som sagt sytt hela selen i Lenda, men tyckte tyget var lite sladdrigt, så jag har fodrat båda sidorna ( i hela selen) med fliselin (stavas) och det är nog därför den nedre delen av huvudstödet blev så tjockt.
Användarens profilbild
Av Anso
Imponerad!!!
Tack, nu ska jag knåpa på ett huvudstöd till min sele och ha det där i bakhuvudet. :D
Användarens profilbild
Av Stark
Anso skrev:Imponerad!!!
Tack, nu ska jag knåpa på ett huvudstöd till min sele och ha det där i bakhuvudet. :D
Kom på en sakt till... Bommullsnätet är ca 35 cm i bredd och 27 cm högt. Det är rynkat nedertill för att få plats i neder delen...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?