Anso skrev:OJ! Snyggt. Och huvudetstödet kan du ta en liten närbild på det och berätta hur du har gjort? Det såg riktigt snyggt ut. *mmmmmm*
Skön att bära i? 
Här kommer en massa bilder på huvudstödet... Jag kommer nog att ta bort dem om ett tag, för min kvot på FL börjar fyllas
Bild på hela huvudstödet:
Bild på fästanordningen (ska fästas i D-ringar i bröstspännet):
Bild på nederdelen:
Jag har klippt ut bitar ca 4 cm breda och 70 cm långa (sidorna) eller 4 cm breda och 35 cm långt (överst) och gjort "kantband" av dessa remsor. De är fastsatta i "bommullsnät" som jag hade här hemma (överst först och sedan sidorna, så att ändarna på överst hamnar innanför sidorna). Hoppas du förstår hur jag menar...Jag har sytt ihop kantbanden med ZZ.
Sedan har jag underdelen som är ca 10 cm bred från början (nu ca 4 cm) och 22 cm lång (nu ca 19 cm, skulle nog ha varit 20, men det blev nog något "fel någonstans").
Jag hade tänkt fästa huvudstädet i selen med vanliga knappar, men mina knapphål blev så fula så jag köpte tryckknappar man syr fast (stora) jag hade först tänkt ta tryckknappar man "slår" fast, men tyget blev så tjockt.
För att kunna rulla ihop det snyggt har jag ett snöre om 50 cm på två ställen (fastsytt med vanlig raksöm). På min Patapum har jag snören som är ca 40 cm långa och det är för kort!
Jag har som sagt sytt hela selen i Lenda, men tyckte tyget var lite sladdrigt, så jag har fodrat båda sidorna ( i hela selen) med fliselin (stavas) och det är nog därför den nedre delen av huvudstödet blev så tjockt.
Singelmamma till Stora och Lilla. Ammade Stora i 2 år 10 månader, 3 veckor och 4 dagar! Lilla i precis 4 år!