Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Jag har köpt ett par svarta leggings som jag vill ha en svart kjol till så nu behöver jag lite hjälp.

Om jag tar ett tyg och mäter omkretsen runt höfterna och sen syr på en muddväv så måste det ju funka för magen/höfterna/låren osv.

Hur får jag den lite 'utstående' då?
Jag såg en kjol i morse på t-banan som det var veck på. Kanske 4 stycken rätt stora veck som gjorde att kjolen fick lite ballerinastuk om ni förstår hur jag menar. Syr man vecket först då, innan man syr på mudden?

Och är det någon som förstår något av mitt svammel. :lol:
Användarens profilbild
Av Vida
Jupp, jag tror att jag förstår....

Lite tankar:
* du måste kunna gå i den, dvs den måste vara stor vid knäna - ta ett tygstycke och se ur mycket du vill ha
* sedan ska det vara snygga veck... antingen veck åt samma håll (_//_//_//_), eller sådanna som är som ett Omega (_Ω_Ω_Ω_) fast tilltryckt
* Sen när du har sytt vecken så att omkretsen är som dina öhfter (eller liiite större kanske) så kan du sy på mudden...

Men det finns en risk att det blir lite skrynkligt där uppe i midjan, alt att mudden är så bred så att vecket hamnar nere vid höften (som iofs blir rätt tufft tror jag) - och i så fall är nog en stretchig sprint, alt en dragkedja (ner till där du är störst=höften) bästa lösningen...
Användarens profilbild
Av puppan
Ahhh.. Tack Neavida!
Det är som omega-veck som jag har tänkt mig! Då ska jag testsy på ett gammalt lakan först tror jag.

Tack snälla!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?