Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sia
Ja, att inte det är vanligare, yllebyxor är ju annars sådär tråkigt naturvita/bruna....
Användarens profilbild
Av hermana
Jag kan bara visa dessa, visserligen stickade med naturvitt garn
men sedan har de växtfärgats med rödbetor.

Bild
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Här är några av de jag gjort (och som fastnat på kort) (ursäkta de stora bilderna)

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Ester
delfinen!!!! wow - så snygga!!!! :shock:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
delfinen!!!! wow - så snygga!!!!
:iagree:

Vad är det för garn?
Användarens profilbild
Av elisabet
Matildamamma skrev:

Vad är det för garn?
:iagree: Jättefina men vad ska man ha dem till alltså är det för tygblöjor eller :?: :?:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
elisabet skrev:
Matildamamma skrev:

Vad är det för garn?
:iagree: Jättefina men vad ska man ha dem till alltså är det för tygblöjor eller :?: :?:
Japp till tygblöjor.

Jag tyckte att det skulle vara ganska tråkigt att bara ha vita/natur etc och sen kom jag över passande garn väldigt billigt så då har jag testat mig lite fram på halvfri hand. Ibland (typ de med döskalle) så har jag använt mig av ett rutat papper där jag kryssat fram ett mönster på i förväg.

Alla byxorna är stickade i "Alaska" ifrån Garnstudio och de som jag själv (eller rättare sagt Miranda) har använt har funkat jättebra - därav att jag jämnt rekomenderar Alaska när någon frågat efter lämpligt garn 8)
Användarens profilbild
Av mymlan
Jättefina! :D Vad är det för stickmönster?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Elin skrev:delfinen!!!! wow - så snygga!!!! :shock:
:iagree: Otroooligt!!!

(är öööövertygad om att Loelo-lillebror skulle älska ett par ullbralls m döskalle.... 8) )
Användarens profilbild
Av Annika80
Delfinen! skitsnygga, men kliar inte ull? Jag är allergisk mot "kli" använder inte tygisar alls, men undrar ändå :wink:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
mymlan skrev:Jättefina! :D Vad är det för stickmönster?
Ursprungligen utgick jag ifrån Ottobre´s gratismönster, men som jag modifierat en hel del. I korta drag så har jag läst stickbeskrivningen från båda hållen samtidigt och har stickat runt med hjälp av strumpstickor (istället för att sticka ett långt stycke fram och tillbaka som man viker på mitten och syr ihop) och sen har jag stickat slätstickning istället för att man bara stickar räta maskor fram och tillbaka så att det blir "vågigt", och sen lagt till lite mönster på mer eller mindre fri/halvfri hand. Dessutom stämmer ju inte riktigt storleksangivelser med mönstret eftersom det är olika garn med annan stickfasthet/storlek på stickor etc så det har jag fått modifiera lite det med och i kombination med vad det är för mönster för att de inte ska bli för stumma och tajta när det löper med trådar på baksidan. Så det är nog inte två som är exakt lika dana vad gäller storlek och maskantal osv :blahblah:
Annika80 skrev:men kliar inte ull?
Jag tycker att det beror lite på vad det är för garn, en del ullgarn skulle jag inte klara av, men Alaska tycker jag verkar vara okli-igt i varje fall vad jag upplevt. Det är ju tovbart också så att det filtar sig vilket gör att det passar bra till blöjbyxor.

CrazyMagpie skrev:(är öööövertygad om att Loelo-lillebror skulle älska ett par ullbralls m döskalle.... )
Beroende på vilken storlek han drar så kanske jag har ett par liggandes här hemma, har ett par som blev för små/i minsta laget till min knubbis :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av mymlan
Delfinen_78 skrev: Ursprungligen utgick jag ifrån Ottobre´s gratismönster
Var hittar man det?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?