[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 632107
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Mönsterbok-tips? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av letw83
elsebeth gynther (stavning?) sy till barnen 0-4 år. Men den är slut överallt. Har du tur finns den på ditt bibliotek. ibland kommer den upp på tradera men där går den för runt 300 kr. ev kan man ha tur att hitta den på second hand.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
letw83 skrev:elsebeth gynther (stavning?) sy till barnen 0-4 år. Men den är slut överallt. Har du tur finns den på ditt bibliotek. ibland kommer den upp på tradera men där går den för runt 300 kr. ev kan man ha tur att hitta den på second hand.
els. gynther och bjarne solberg :wink: jag hittade den på myrorna för 30 kr :D :shock:
annars tror jag att jag gillar min ......sy i mjuka tyger ...eller nåt liknande. är billigare oftast o innehöll ganska mkt enkla kläder. dock har jag inte sytt nåt ur nån av dem än..... icaförlaget är det som gett ut den senare men förf. minns jag inte...
Användarens profilbild
Av florin
elsebeth gynther och bjarne solbergs Sy till barnen är en oslagbar bok!!!!! Elsebeth har gjort en till bok oxå som heter något likanande som det är precis lika bra mönster i men mindre "live bilder":D
Jag har köpt mina på secondhand för 5:-/st 8)
Användarens profilbild
Av Luna
Jag gillar denna:

Barnkläder : sy och sticka till 0-3 år / Hanne Meedom & Sofie Meedom

Går nog inte att köpa längre men är rätt ny så den brukar finnas på bibblan. Inte retromönster men det är bra grundmönster så om man ändrar lite i modellerna och väljer tyg så blir det nog bra.
Användarens profilbild
Av bani
När maken kommer hem med digitalkameran ska jag försöka fota mina böcker jag ärvt från mamma. :D (härmed bokmärks tråden...)
Av Karin79
florin skrev:elsebeth gynther och bjarne solbergs Sy till barnen är en oslagbar bok!!!!! Elsebeth har gjort en till bok oxå som heter något likanande som det är precis lika bra mönster i men mindre "live bilder":D

Håller med!! Sy till barnen är super!! Fick en som min mamma bibliotekarien gallrade ut åt mig. :D
MEN när jag kollade idag så blev jag fundersam.. är det inte TVÅ mönsterark?? Ett 3mån-1år och ett 2-3 år?? Jag har bara det sistnämnda... Jag har en bestämd känsla av att det var två.. och att jag har lagt det andra på något "bra" ställe :duh: blir sååå trött.. Kan man få en kopia på nått sätt av nån??? :help:
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Karin79 skrev:
florin skrev:elsebeth gynther och bjarne solbergs Sy till barnen är en oslagbar bok!!!!! Elsebeth har gjort en till bok oxå som heter något likanande som det är precis lika bra mönster i men mindre "live bilder":D

Håller med!! Sy till barnen är super!! Fick en som min mamma bibliotekarien gallrade ut åt mig. :D
MEN när jag kollade idag så blev jag fundersam.. är det inte TVÅ mönsterark?? Ett 3mån-1år och ett 2-3 år?? Jag har bara det sistnämnda... Jag har en bestämd känsla av att det var två.. och att jag har lagt det andra på något "bra" ställe :duh: blir sååå trött.. Kan man få en kopia på nått sätt av nån??? :help:
Minns inte om det stämmer med de åldrar du säger men det stämmer att det skall vara 2 mönsterark iaf.
Hur gör man en kopia av ett så gigantiskt ark......*funderar*
Användarens profilbild
Av Ester
jag har några som ligger och dammar på nån hylla - ska kolla när jag kommer hem - tror det är sy i mjuka tyger och nån annan
Av Karin79
Sockertopp skrev:
Karin79 skrev:

Minns inte om det stämmer med de åldrar du säger men det stämmer att det skall vara 2 mönsterark iaf.
Hur gör man en kopia av ett så gigantiskt ark......*funderar*
ÅÅÅÅHH! Vad glad jag blir om det kan fixas en kopia!! (jag betalar givetvis kopieringskostnad o portot!!) :D Man borde kunna hitta ett kopierings företag... jag har varit o kopierat ritningar till jobbet på ett sånt.. det var arkitekt kopior.. och dom var STOOOORA. :shock:
Användarens profilbild
Av Bettan
Jag har nyligen lånat en bok på bibblan som heter "Barnkläder - sy och sticka till barn 0-3 år" av Hanne & Sofie Meedon. En jättebra bok med mönster som kan varieras i det oändliga!
Användarens profilbild
Av bani
Äntligen - här är mina två retroböcker!

Bild
Bild

Det är väl framförallt den andra som innehåller klädmönster. De första sidorna innehåller sömnadstips etc., de bakre har mönstren, uppritade på rutor. Varje ruta motsvarar 5x5 cm, så ska man då själv överföra mönstret på rutat mönsterpapper.
Bild

Exempel på kläder:
Bild
Bild
Bild
Bild
Av Karin79
Fina!! :love: Var har du fått tag på dem??
Användarens profilbild
Av florin
Karin79 skrev:Fina!! :love: Var har du fått tag på dem??
Dessa böcker finns även med gult omslag, bara en annan utgåva tror jag... de innehåller samma mönster :-) Finns så gott som alltid på myrorna, kupan och diverse andra secondhand butiker, billiga är de oxå!!! Har köpt mina för 5:- - 15:-/st :lol:. På tradera finns de oxå :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?