Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har försökt att vara lite kreativ den här veckan så det blev två Pippihattar, en till David och en till Hanna. Ska jag också ha en tro? :D

Och så en hybridsele. Lite Ergo, lite Sutemi, lite BECO, lite Kozycarrier och lite Ansos tankeverkstad. I fickan finns det ett kardborreband så nu ska jag sy olika huvudstöd i snygga tyger tänkte jag. Den är rätt hög som ni ser så nu fungerar det inbyggda stödet (går att vika ner) men fråga är om David ser tillräckligt när han är vaken för att vara nöjd.

Mittspännet på ryggen är snott ifrån Ergon så jag måste göra ett nytt bredare eftersom "Ansoselen" har lite bredare axelband men i gengäld bara stoppade med två lager fleece. Midjebältet har 5 sektioner med sittunderlagsstoppning. Fler sektioner lär ju bli ännu mer följsamt tänkte jag än Ergons tre sektioner.
Axelbandens vadderade del är så pass lång att den går att ha med korsade axelremmar när man bär fram på magen.
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av Anso den fre jul 06, 2007 14:12, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Isanna
Nä du, nu ser jag inga bilder! :nono: Nyfiken ju!
Användarens profilbild
Av Anso
Isanna skrev:Nä du, nu ser jag inga bilder! :nono: Nyfiken ju!
Åhhh,neeeej!
Jag sabbade tangentbordet på något sätt i morse. Tryckte på shiftknappen för länge och nu har datorn spader. Hjääälp!!! :(
Användarens profilbild
Av Eulalia
Jag vill också se :) !
Användarens profilbild
Av Annika80
Tar mig äran att klistra in bilderna... du hade råkat få sluttaggen först o vv.

Bild

Bild
Bild

Jättefina, selen ser ju köpt ut! Nu blir jag bara mer o mer sugen på att prova sy en själv. Har också funderat på att "dela" vadderingen i midjebältet som på ergon, för patapumens hela vadderingen skavde på mig. Vart och vad för liggunderlag har du använt? och vart kommer spännena ifrån?
Användarens profilbild
Av Isanna
Shit vad du har varit produktiv! :shock: Skitsnygg sele! :vågen: Makalöst imponerad! :urule:
Användarens profilbild
Av Isanna
Förresten: Klart att du ska ha en egen hatt! :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Åh, tack för hjälpen med bilderna!! Jag blev väl lite ivrig kan jag tro.... :roll: :lol:
Näst på listan att färdigställas är en blommig klänning till Hanna som hon ev. ska ha på dopet. Ev. för hon betämmer ju själv numer har jag märkt så risken finns att hon traskar fram i kyrkan i gräsiga jeans. :D
Användarens profilbild
Av Anso
Liggunderlaget är blått, tunnare än Ergons vaddering. Tror att jag köpte det på Coop Forum. Spännen är inköpta på Naturkompaniet på Kungsgatan i Stockholm av någon snäll Sjalbarnsmamma som jag inte kommer ihåg vem det var länge (TACK i alla fall snälla du!! :heart: :heart: Det var ju ett tag sen så minnet sviker).
Användarens profilbild
Av sanna73
Älskar hatten :love: Sonen bär den med den äran :loving:

Selen är också hur snygg som helst. Ser absolut köpt ut (om det nu är en komplimang :? ).
Säger bara wow :urule: :rock:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
åh så fina grejer!!! :app:
vill också sy hattar och en sådan sele!

har inte varit så förtjust i ergon men här har du ju faktiskt satt
fingret på några av problemen... mycket intressant :D
Av surftrollet
Jättesnygga saker! Vad har du använt för mått på selen?
Användarens profilbild
Av milimani
Men gud vilken proffsig sele :shock:
Helt underbar!!!!

Och hatten är också fin!
Användarens profilbild
Av Anso
esarina skrev:Jättesnygga saker! Vad har du använt för mått på selen?
:) Ingen aning.
David somnade bums när han hamnade i den, gott betyg.
Under dagen så kan jag ta nya bilder på den liggandes platt på golvet och försöka att skriva ut lite mått.

Gillar skarpt att axelbanden inte är lika tjockt vadderade som på Ergon.
Min man sa att det såg ut som om jag hade hockyskydd på axlarna när jag hade Ergon under min jacka..... :lol: De behöver ju inte vara så tjocka eftersom det i alla fall inte är så stor vikt på dem i och med att man har det där lilla mittbältet mellan skulderbladen som tar största delen av tyngden. Bättre då att satsa på lite bredare band tänkte jag så fördelas vikten över ett större område.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?