Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vinterhumlan
Blv så inspirerad av solhattstråden här på SB att jag kände att jag ville ha en solhatt. Men jag har ett bautahuvud :oops: 60,5 cm i omkrets för att vara mer exakt, så att hitta en solhatt i affären som passar en sån här tjockskalle som mig är nog kört :(

Men så sprang jag på det här tyget
Bild
på Panduro och kände att det här skulle jag vilja ha en solhatt i. Men hur gör man? Jag kan inte hitta något mönster. Till B sydde jag en solhatt genom att köpa hem en från HM och rita av (och sedan lämna tillbaka den från HM
:oops: ), men eftersom jag inte hittar någon till mig själv från första början så...

Så finns här någon som är haj på mönsterkonstruktion som vill vara snäll och hjälpa mig?
Användarens profilbild
Av ernamalin
Har bara mönster till barn tyvärr men måste bara säga OMG! WOW! :love: vilket tyg!!! panduro sa du :notes:
Användarens profilbild
Av LillaG
Men kan man inte bara förstora mönstret till barnet, så det blir större omfång??
Användarens profilbild
Av puppan
Jag såg ett tips som gick ut på att använda strykjärnet. :lol:
Alltså du ritar av spetsen på strykjärnet och så tråcklar du ihop 4 bitar till kullen. Använd ett gammalt lakan eller nåt o prova dig fram!
När du är nöjd med kullen så tar du omkretsen o ritar ett runt brätte.

Provsy i något billigt tyg först så kan du ta det riktiga sen. Det var jättesnyggt btw!
Användarens profilbild
Av Fryle
puppan skrev:Jag såg ett tips som gick ut på att använda strykjärnet. :lol:
Alltså du ritar av spetsen på strykjärnet och så tråcklar du ihop 4 bitar till kullen. Använd ett gammalt lakan eller nåt o prova dig fram!
När du är nöjd med kullen så tar du omkretsen o ritar ett runt brätte.

Provsy i något billigt tyg först så kan du ta det riktiga sen. Det var jättesnyggt btw!
Vilken snilleblixt!

Kan också passa på att säga att IKEA (i Malmö) inte har solhattsmönster längre. En vänlig personal letade upp ett exemplar någonstans ur katakomberna, men berättade att de egentligen inte finns längre.
Av Vinterhumlan
Strykjärnet är ingen dum idé, men jag är nog mest sugen på en som är sydd med en "platta" där uppe istället för i "våder" så klart :(

Får nog ta mig en tur till biblioteket ikväll och se om de har en sån "antik" mönsterbok som Florin snackar om!
Av Vinterhumlan
Är det förresten någon som har en bild på solhattsmönstret från IKEA?
Användarens profilbild
Av Sockertopp
fantasiflicka skrev:Guuuud vad fint tyg!!!
jag vill också ha en hatt i det där!
och en förklädesklänning!!!
och en väska!
och en...
Hehe....
Jag har tyg liggande här. Men det skall bli till 2 påslakan med matchande örngott :) En sida mönstrat och andra sidan helbrunt. När jag bara kommer mig för att sy......

Solhattsmönstret skall jag för övrigt ha liggande nånstans....om jag hittar tar jag ett foto (skannern är inte kopplad till min dator dessvärre).
Användarens profilbild
Av Fryle
Vinterhumlan skrev:Strykjärnet är ingen dum idé, men jag är nog mest sugen på en som är sydd med en "platta" där uppe istället för i "våder" så klart :(
Men då är det väl bara att mäta huvudomfånget, göra en bred remsa i rätt längd, lite smalnande uppåt, en cirkel uppe och en större, lite lätt konformad cirkel med hål i som brätte? (Låter lätt som en plätt, men bjuder säkert på pill, gör inte första försöket i fina tyget). Om du pm:ar din mailadress, ska jag försöka scanna och skicka ikeamönstret.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?